ULTIMA ORĂ Speranțele industriei auto din România de a depăși în 2023 recordul de producție încep să dispară

ULTIMA ORĂ Speranțele industriei auto din România de a depăși în 2023 recordul de producție încep să dispară
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 oct 2023

Speranțele industriei auto din România de a depăși în 2023 recordul de producție încep să dispară, odată cu scăderea consistentă a cererii de automobile din Europa. Atât în Argeș, cât și în Craiova, numărul de mașini asamblate a scăzut în luna septembrie, relevă datele analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacia a produs în luna septembrie, la Mioveni, 28.934 de autoturisme, cu 5,4% mai puține decât anul trecut, ca urmare a evoluției neașteptate a pieței de automobile din regiune. Chiar dacă nu este cea mai slabă lună din acest an a constructorului român, volumul este sub cel înregistrat în alte patru luni din 2023.

EXCLUSIV Italienii de la Space Logistic deschid filială în România și iau în calcul achiziții CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Italienii de la Space Logistic deschid filială în România și iau în calcul achiziții

La Craiova, situația este asemănătoare, cu precizarea că în uzina Ford contextul este influențat și de dispariția unui model de pe liniile de producție, comparativ cu situația de anul trecut. Mai exact, în septembrie, uzina Ford din România a produs 17.954 autoturisme, cu 14,5% mai puține decât în urmă cu un an. Toate mașinile produse au fost Puma, în timp ce anul trecut erau fabricate și EcoSport.

În total, cele două uzine au produs 46.888 autoturisme, ceea ce corespunde unui declin de 9,1% față de septembrie 2022, conform ACAROM.

Este, practic, a patra lună în care producția scade față de anul trecut, atât la Mioveni, cât și la Craiova, după ce în aprilie scăzuse pentru prima dată. Asta înseamnă că, din nouă luni care au trecut de la începutul anului, în patru volumul de mașini asamblate a fost mai mic decât cel din anul 2022, an de criză de componente.

Piața de mașini electrice a scăzut pentru prima dată în acest an CITEȘTE ȘI Piața de mașini electrice a scăzut pentru prima dată în acest an

După trei trimestre, producție de automobile din România a ajuns la un nivel de 375.860 unități, marcând, pentru prima dată în acest an pe întreaga perioadă, scăderea nivelului sub cel din 2022, cu 1,88%.

Dacia are, de la începutul anului, un număr de 234.530 autoturisme produse la Mioveni, ceea ce înseamnă că rămâne deocamdată, cu aproape două procente peste nivelul din primele trei trimestre ale lui 2022 (mai puțin de 3.000 de mașini în plus). La Ford, vorbim despre o scădere față de 2022, în contextul amintit anterior, cu un total de 141.330 autoturisme produse, adică -7% față de 2022, în perioada similară.

În acest moment nu există semnale că situația s-ar putea modifica simțitor în ultimul trimestru al anului, cu atât mai mult cu cât pe piețele majore ale Europei cererea de autoturisme pare să păstreze tendința de scădere. Singura schimbare pe care o anticipăm este la Craiova, unde începe de luna aceasta producția primului vehicul comercial din România, Ford Courier în versiunile Transit și Tourneo, care vor aduce un plus în ultimele două luni ale anului.

viewscnt
Afla mai multe despre
productie dacia
productie ford
dacia mioveni
ford craiova