Jaguar Land Rover face primul pas pentru a scăpa de dependența de uzinele din Marea Britanie și de efectele Brexit

Jaguar Land Rover face primul pas pentru a scăpa de dependența de uzinele din Marea Britanie și de efectele Brexit
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 oct 2018

Jaguar Land Rover a inaugurat oficial noua fabrică de automobile din Slovacia, o investiție de 1,4 miliarde euro, cu o capacitate de 150.000 de mașini anual.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Jaguar Land Rover, companie britanică deținută de concernul indian Tata, a făcut primul pas pentru a scăpa de dependența de uzinele din Marea Britanie și de efectele Brexit, inaugurând o uzină nouă, în Slovacia. Unitatea de producție a costat 1,4 miliarde de euro până în acest moment și ar trebui să ajungă la un volum anual de 100.000 de autovehicule, până în 2020. Statul Slovac a contribuit cu un ajutor de stat de 125 de milioane de euro, ajutor aprobat de Comisia Europană, la finalul unei investigații derulate în acest an.

Uzina a fost construită în orașul slovac Nitra, situat la mai puțin de 100 de km de capitala Bratislava, startul lucrărilor fiind dat în urmă cu doi ani. Potrivit, JLR, locația a fost aleasă în urma unei atente analize a posibilelor țări europene în care ar putea construi automobile. Suprafața totală a fabricii este de 300.000 de metri pătrați.

Primul model care va fi fabricat la Nitra va fi Discovery, compania neavând în acest moment planuri pentru un al doilea model, însă nu este exclus acest lucru, în funcție de condițiile din Marea Britanie. Capacitatea maximă proiectată a fabricii este de 150.000 de unități, fiind o unitate de dimensiuni mici din acest punct de vedere. Numărul de angajați cu care începe activitatea uzina este de 1.500 de persoane, aceștia având absolvit un training de 12 sătpămâni în academia companiei, costurile de pregătire ridicându-se la circa 7,5 milioane de euro.

„Pornim cu un model și un schimb. Vom începe să angajăm pentru al doilea schimb în noiembrie, iar acesta va fi operațional în a doua jumătate a anului viitor. Capacitatea anuală de 100.000 de mașini va fi atinsă în 2020.”, a declarat Alexander Wortberg, CEO-ul noii uzine.

FOTO Anvelope de iarnă: testele clubului german ACE au plasat Continental WinterContact TS 860 pe primul loc și în acest sezon CITEȘTE ȘI FOTO Anvelope de iarnă: testele clubului german ACE au plasat Continental WinterContact TS 860 pe primul loc și în acest sezon

Ralf Speth, CEO al Jaguar Land Rover, a ținut să sublinieze originea britanică a mărcii, pe care compania mizează foarte mult în continuare: „Afacerile globale au nevoie de amprente operaționale globale. În timp ce inima și sufletul Jaguar Land Rover rămân ferm ancorate în UK, expansiunea internațională are rolul de a îmbogăți și întări afacarea noastră britanică”. JLR are uzine în Brazilia, China (joint venture), India și Austria (ambele uzine ale partenerilor).

În Slovacia mai produc vehicule Volkswagen, lângă Bratislava, PSA Group, în Trnava, la doar 50 de km distanță de Nitra, și Hyundai - Kia, în Zilina, la granița cu Cehia. Odată cu demararea producției JLR, Slovacia va depăși un volum anual de un milion de vehicule fabricate, fiind a șaptea țară din UE din punct de vedere al producției de autovehicule. Cehia și Slovacia (fosta Cehoslovacia) produc împreună, în prezent, circa 2,5 milioane de autovehicule anual, cel mai mare volum de autovehicule din Europa, după Germania.

viewscnt
Afla mai multe despre
jaguar land rover
jlr
uzina auto slovacia
fabrici land rover
discovery