Lada, marcă a Renault Group, atacă Europa și începe să concureze Dacia, cu modele construite pe platforma românească

Lada, marcă a Renault Group, atacă Europa și începe să concureze Dacia, cu modele construite pe platforma românească
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 mai 2018

Cel mai nou brand din portofoliul Renault Group, Lada, este relansat în Europa, amenințând supremația Dacia în zona de mașini ieftine. Primul model, Vesta, a fost lansat pe mai multe piețe europene, dar este însoțit și de versiunea rusească a Logan.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Lada Vesta este cel mai nou concurent pentru Dacia Logan, deși dimensiunile modelului rusesc sunt mai generoase, iar prețul de start ajunge la cel al unui Logan foarte bine echipat. Designul modelului Lada Vesta nu este extrem de atractiv, fiind realizat în urmă cu mai mulți ani. Vesta are și o versiune Cross, care ar putea fi mai atractivă pentru europeni și care concurează atât cu Duster, cât și cu versiunea Stepway de la Sandero.

Lada Vesta nu este dezvoltată pe platforma Logan, ci doar împrumută anumite repere. Modelul a fost construit cu mai mulți ani în urmă, când Renault încă nu deținea pachetul majoritar de acțiuni la Avtovaz, pe o platformă mai veche a mărcii, care a preluat o serie de componente de la o generație mai veche a Renault Megane.

Lada Vesta are o lungime de 4,41 metri, cu doar 7 centimetri mai mult decât Logan, având în același timp 1,76 metri lățime și 1,49 metri înălțime. Este vândută cu motor 1.6 benzină, cu cutie manuală în 5 trepte sau cutie automată. Prețul pornește de la 13.150 euro pe piața din Germania.

EXCLUSIV Top 30 autoturisme: Schimbări pe piața din România, unele modele pierd clienți, niciun autovehicul premium nu mai prinde clasamentul. Care sunt cele mai înmatriculate mașini după dispariția taxei auto CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Top 30 autoturisme: Schimbări pe piața din România, unele modele pierd clienți, niciun autovehicul premium nu mai prinde clasamentul. Care sunt cele mai înmatriculate mașini după dispariția taxei auto

Celelalte modele cu care Lada își reîncepe aventura europeană sunt Granta, care nu este altceva decât Logan 1 cu o altă caroserie, care este vândută de la 7.700 euro, Lada 4x4, adică vechea Lada Niva, revizuită, și Kalina, un model de clasă B, care folosește aceași platformă Loga, care va costa tot 7.700 euro.

Marca rusă a fost lansată deja în Germania, Austria, Ungaria, în unele din fostele state comuniste, Slovacia, Serbia și Bulgaria, iar programul de lansare continuă.

Lada a anunțat că toate modelele vândute în UE respectă normele de poluare Euro 6, dar și standardele de siguranță.

Luna aceasta, Renault Group a anunțat numirea lui Yves Caracatzanis, director general al Automobile Dacia, în funcția de CEO al Avtovaz Rusia, companei pe care Renault o controlează în acest moment, prin preluarea acțiunilor deținute de Nissan în acționariat.

viewscnt
Afla mai multe despre
lada
dacia
renault
vesta
logan