Lancia revine pe piețele din Europa, în 2024, cu o nouă generație Ypsilon

Lancia revine pe piețele din Europa, în 2024, cu o nouă generație Ypsilon
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 sep 2023

Procesul de relansare a mărcii Lancia la nivel european a început deja cu Franța, după ce în anii trecuți brandul și-a restrâns aria de activitate strict la țara de origine, Italia. Marca italiană a anunțat că în 2024 va reveni pe piața din Franța și pe alte cinci piețe, cu dealeri în 70 de orașe europene.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Lancia Ypsilon, o mașină destul de veche, cu mai mult de 12 ani vechime de la momentul lansării, în 2011, este astăzi singurul produs al brandului istoric italian, dintr-o gamă care, în primul deceniu al anilor 2000, mai număra cinci modele. Rând pe rând, acestea au dispărut din ofertă și din producție, investițiile în dezvoltarea de noi produse fiind zero, în era Sergio Marchionne, unul dintre motive fiind vânzările tot mai slabe.

VIDEO & FOTO Ford lansează Mustang Mach-E Rally, primul automobil electric pregătit pentru macadam CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Ford lansează Mustang Mach-E Rally, primul automobil electric pregătit pentru macadam

Menținut în viață pentru vânzările acceptabile pe piața din Italia, Ypsilon va fi din nou exportat în Franța și pe alte piețe, ca un prim pas de revenire a mărcii Lancia în Europa, un proces pe care noii șefi ai brandului l-au pus la punct în ultimii doi ani.

Odată cu preluarea Lancia de către Stellantis, marca a fost inclusă în pachetul de branduri premium, alături de Alfa Romeo și DS Automobile, pe care compania rezultată prin fuziunea dintre PSA și FCA și-a propus să le revitalizeze, în loc să le închidă. Dacă pentru Alfa Romeo acest demers se anunța încă de la început unul de succes, pentru Lancia, care a ratat toate încercările similare din ultimele decenii, procesul urmează să fie unul foarte dificil. Primul pas a fost făcut în 2022, când a fost prezentată strategia de relansare și conceptul Pu+Ra HPE, cu un design futurist. Acum, unicul produs, Ypsilon, va fi vândut din nou în showroom-urile din Franța, începând din 2024, după cum a anunțat Luca Napolitano, CEO al mărcii Lancia, în cadrul unui eveniment desfășurat simbolic la Ambasada Italiei din Paris, în cadrul căruia a fost expus și conceptul Pu+Ra.

„Lancia s-a întors acum în Franța. Această țară reprezintă foarte mult pentru brand, datorită atracției pe care o simt locuitorii săi pentru stilul și designul italian și datorită importanței segmentului B pe această piață. Ambiția noastră este să facem din Lancia un marcă dezirabilă, respectată și credibilă, prin plasarea Franței printre principalele piețe pentru Lancia din Europa ”, a declarat Luca Napolitano.

Compania a spus că Franța este una dintre primele șase țări din Europa în care Lancia va reveni în 2024, fără să detalieze care sunt celelalte cinci. Între argumentele alegerii Franței ca primă piață de lansare se află și numeroasele participări ale piloților francezi în competiții sportive la volanul unor modele Lancia celebre: Stratos și Delta. De asemenea, Lancia va beneficia de prezența solidă a Stellantis pe această piață, o companie care are cea mai mare cotă de piață, cu ajutorul brandurile franceze Peugeot și Citroen, alături de cele ale fostei Fiat Chrysler.

ANUNȚ Vicepreședinte Renault: Vom lansa un model Dacia între Sandero și Duster CITEȘTE ȘI ANUNȚ Vicepreședinte Renault: Vom lansa un model Dacia între Sandero și Duster

„Întoarcerea mărcii în Franța este o zi memorabilă pentru echipe, pentru entuziaști și pentru clienții Lancia ”, a spus și Joël Verany, directorul diviziei Stellantis Premium din Franța. „De îndată ce a fost anunțată revenirea pe scena europeană, inclusiv în Franța, am format o echipă care să lucreze și să implementeze „Renașterea” mărcii și, mai presus de toate, ne angajăm să facem din Lancia brandul care întruchipează eleganța italiană. Pentru lansarea noului Ypsilon în 2024, vom avea 20 de distribuitori și 80 de puncte de service post-vânzare. Această mobilizare ne permite să ne expunem clar obiectivul: Franța va fi una dintre principalele piețe europene pentru Lancia ”.

Lancia susține că anul viitor, marca va avea 70 de noi distribuitori în Europa, în tot atâtea orașe europene, o bună parte din documentele premergătoare fiind semnate. Compania mizează pe un mix de distribuție online și fizic, numit ‚phygital”, pe trei modele ce vor fi lansate în următorii ani, începând cu noul Ypsilon, de anul viitor. Începând din 2026, Lancia va mai lansa doar mașini 100% electrice, iar din 2028 toată gama va fi exclusiv electrică.

viewscnt
Afla mai multe despre
lancia ypsilon
lancia europa
lancia electric