Brandul chinezesc Leapmotor, intrat în portofoliul Stellantis odată cu achiziția unui pachet de acțiuni de către compania europeană, își continuă expansiunea pe piața din Europa, deși a fost nevoită să oprească producția modelului T03 în uzina din Polonia.
Leapmotor a anunțat care este al doilea val de țări în care vor fi lansate modelele sale electrice, după ce anul trecut a intrat pe o serie de piețe între care s-a aflat și România.
În acest moment, brandul reprezentat de Stellantis pe plan european spune că a ajuns la 600 de puncte de vânzări și service, toți reprezentanții fiind recrutați, în cea mai mare parte, din rândul dealerilor unora dintre mărcile din portofoliul grupului. Ținta pe termen scurt este de 700 de centre de vânzări și service, în țările G10 și pe piețele majore din Europa.

„Nu numai că ne creștem prezența, ci ne asigurăm și că proprietarii Leapmotor au asistență și servicii complete oriunde s-ar afla”, spune Danilo Annese, Head of Business Operations Europe în cadrul companiei Leapmotor International, deținută în procente egale de Leapmotor și Stellantis.
Următoarele țări în care va intra marca Leapmotor sunt Irlanda, Bulgaria, Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria și Croația. În acest fel, brandul chinezesc acoperă un procent foarte mare dintre țările Uniunii Europene.
Compania spune că și-a propus să asigure un timp mediu de călătorie până la cea mai apropiată unitate de vânzări și service de 25 de minute. Cu acest parametru în minte, Leamotor vrea să creeze aistență rapidă, fiabilă și locală, pentru a crește încrederea în marcă și pentru a oferi disponibilitatea serviciilor și pieselor de schimb.
Pentru cele mai noi piețe pe care a intrat, Leapmotor a încheiat contracte cu dealeri puternici, precum Gowan Group în Irlanda, Emil Frey în Cehia, Slovacia, Ungaria și Croația, și SFA Automotive LTD în Bulgaria.
Primele modele care vor fi disponibile sunt T03 și C10, la fel ca în celelalte țări.

Cu numai două modele în portofoliu, Leapmotor a vândut în primele patru luni ale acestui an doar 5.000 de autovehicule în Europa, aproape o zecime din vânzările MG sau BYD, dar este o performanță dacă facem o comparație cu Lynk & Co, un brand al grupului Geely, care a vândut doar circa 2.000 de automobile în același interval.
În România, Leapmotor este importat de Autoitalia, distribuitorul local al mărcilor fostului grup Fiat -Chrysler, care acum fac parte din cadrul Stellantis.
Vânzările Leapmotor din România sunt deocamdată discrete, în primele cinci luni ale anului, cu doar 138 de vehicule înmatriculate, însă întârzierea Programului Rabla poate fi motivul principal al acestei situații, în timp ce prețul mai mare decât în Europa de Vest este, cu siguranță, al doilea motiv.