Linia de cale-ferată București-Giurgiu va fi reabilitată. Licitația pentru studiul de fezabilitate, lansată anul acesta

Linia de cale-ferată București-Giurgiu va fi reabilitată. Licitația pentru studiul de fezabilitate, lansată anul acesta

Linia Giurgiu-Bucuresti

scris 27 sep 2015

Licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate privind reabilitarea liniei de cale ferată București-Giurgiu va fi lansată în cursul acestui an, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Maria Magdalena Grigore. 

"Am discutat cu CFR Infrastructură în legătură cu accesarea fondurilor europene pentru demararea licitației privind studiul de fezabilitate. Anul acesta va începe licitația. Dacă vom reuși să o și atribuim, asta nu mai depinde de CFR Infrastructură. Anul acesta va fi anunțată licitația, sperând ca la începutul anului viitor să avem un câștigător, în maximum șase luni să livreze studiul de fezabilitate, apoi să putem porni licitația efectivă pentru construcția și reabilitarea liniei de cale ferată București - Giurgiu", a precizat oficialul MT. 

Potrivit secretarului de stat, proiectul reabilitării rutei feroviare București - Giurgiu se regăsește în Master Planul General de Transport. 

"Pentru inelul feroviar al Bucureștiului, acest traseu a fost inclus în proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată București - Giurgiu. Împreună cu ruta București - Giurgiu, care cuprinde electrificare, reabilitare, cât și podul de la Grădiștea - o construcție nouă -, se regăsește în Master Planul de Transport, cu fonduri europene. Este unul dintre proiectele prioritare, pentru că a avut rezultate foarte bune la testele efectuate de consultantul AECOM, teste cost/beneficiu", a precizat Maria Magdalena Grigore. 

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Maria Magdalena Grigore a participat, vineri, la proiectul ''Arcade peste timp și ape", care a avut drept scop marcarea a 155 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Cernavodă - Constanța, prima linie feroviară din Dobrogea, și 120 de ani de la realizarea complexului podurilor dunărene, sub conducerea inginerului Anghel Saligny. 

Calea ferată București - Giurgiu a fost pusă în funcțiune la 7 septembrie 1869, fiind prima cale ferată de pe teritoriul de atunci al României. Această legătură feroviară avea o importanță deosebită, în principal, pentru transporturile de marfă, deoarece permitea transportul de produse agricole din interiorul țării către Dunăre și mai departe spre Marea Neagră. Pe de altă parte, ea a servit la aprovizionarea Capitalei cu produse finite importate. 

Calea ferată București-Giurgiu Nord-Giurgiu nu este electrificată, iar din cauza inundațiilor din vara anului 2005, podul din localitatea Grădiștea, peste râul Argeș, s-a prăbușit, circulația feroviară fiind, de atunci, întreruptă. Ulterior, s-a folosit doar tronsonul de la Grădiștea la Giurgiu, trenurile rapide între București și Ruse (din Bulgaria), care trec prin Giurgiu Nord, au fost redirecționate prin Videle, iar de mai mult de doi ani toate trenurile sunt anulate. 

Sursa foto: forumtrenuri.com

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
tren bucuresti-giurgiu
reablitare
cale-ferata
cfr
studiu fezabilitate
licitatie