Slovacia, Cehia și Polonia, printre cele mai expuse state din ECE la scandalul VW; impactul în România, limitat de exporturile mici de componente

Slovacia, Cehia și Polonia, printre cele mai expuse state din ECE la scandalul VW; impactul în România, limitat de exporturile mici de componente
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 28 sep 2015

Impactul scandalului Volkswagen asupra economiei României este limitat momentan la reducerea exporturilor de componente auto către Germania, potrivit unei analize Erste, care estimează că Slovacia, Cehia și Polonia sunt printre cele mai afectate piețe din Europa Centrală și de Est (ECE).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Cu toate că este prea devreme să estimăm dacă scandalul Volkswagen se va înrăutăți, în România impactul negativ ar trebui să fie limitat la reducerea exporturilor de componente auto către Germania, segment care echivalează cu circa 1% din PIB, sau 2,9% din totalul exporturilor", se arată într-un raport al grupului bancar austriac.

Analiștii Erste avertizează că o înrăutățire a situației va afecta negativ o mai mare parte a pieței auto, inclusiv livrările de mașini și de vehicule neasamblate.

"În eventualitatea extinderii crizei emisiilor de gaze, nu excludem nici o scădere a importurilor de mașini diesel, ceea ce ar putea limita efectul reducerii exporturilor asupra economiei", potrivit raportului.

La nivelul regiunii din Europa Centrală și de Est, banca austriacă estimează că scandalul Volkswagen ar putea avea un impact mai puternic în Slovacia, unde producția de modele VW atinge 40% din totalul producției, Cehia, și Polonia, în timp ce restul regiunii va fi mai puțin afectată, cel puțin atât timp cât numărul motoarelor diesel care depășesc limitele de emisii admise rămâne limitat la vehiculele deja în circulație.

"Dacă problema afectează și alte motoare și constructori auto, atunci situația va avea un impact temporar negativ la nivelul întregii producții auto în regiune, care va dispărea odată cu implementarea măsurilor menite să repare problemele și imaginea companiilor", potrivit analiștilor.

În urmă cu două săptămâni, fostul viceguvernator Cristian Popa afirma că o explicație pentru robustețea exporturilor românești, în ciuda deteriorării piețelor emergente ar fi chiar gradul mai redus al integrării în producția auto mondială.

Popa arăta atunci că scăderea cererii din China și Rusia, piețe mari pentru industria auto din Germania, a afectat exporturile Poloniei, Cehiei sau Ungariei, pe când exporturile României au fost influențate marginal.

Producția de mașini din Europa Centrală și de Est s-a situat anul trecut la aproximativ 4 milioane de unități, dintre care o treime au fost produse de mărcile grupului german Volskwagen, și anume Audi, Skoda, Volkswagen, Porsche și Seat. Per total, regiunea contribuie cu 25% la producția grupului Volkswagen din Europa. În România sunt produse doar componente.

Scandalul Volkswagen a izbucnit la mijlocul lunii septembrie, după ce Agenția pentru Protecția Mediului din SUA a acuzat constructorul german de falsificarea rezultatelor pentru testele de emisii de gaze în cazul a circa 500.000 de mașini în circulație pe șoselele din SUA. Ulterior, Volkswagen a recunoscut că instalat un soft special pentru a manipula testele și a estimat că numărul total al automobilelor implicate ar putea atinge 11 milioane la nivel mondial.

Potrivit Erste, situația ar putea avea și efecte pozitive la nivelul industriei auto, deorece ar putea accelera implementarea de noi tehnologii.

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
vw
scandal
emisii
romania
erste