Compania, considerată un barometru al comerțului mondial, a înregistrat un profit operațional de bază (EBITDA) de 2,68 miliarde de dolari în perioada iulie–septembrie, peste estimarea de 2,6 miliarde de dolari a analiștilor, dar semnificativ sub nivelul de 4,8 miliarde de dolari din aceeași perioadă a anului trecut.
Maersk și-a revizuit în creștere previziunile pentru profitul operațional anual, la o marjă cuprinsă între 9 și 9,5 miliarde de dolari, față de intervalul anterior de 8–9,5 miliarde, scrie News.ro.
”Ceea ce ne-a permis să ridicăm ghidajul este, în esență, o poveste despre reziliență. Reziliența cererii la nivel global – inclusiv o revenire vizibilă în Statele Unite spre finalul trimestrului – și reziliența operațiunilor noastre, unde am reușit să reducem costurile și să menținem marjele în pofida inflației și a incertitudinii”, a declarat CEO-ul Vincent Clerc pentru CNBC.
Acțiunile companiei au scăzut cu peste 5% joi, deși rămân în creștere cu aproximativ 5% de la începutul anului.
Maersk anticipează acum o creștere de circa 4% a volumelor de transport containerizat în 2025, față de estimarea anterioară de 2–4%.
Întrebat cum vede perspectivele comerțului mondial, Clerc a spus că ideea ”morții globalizării” a fost ”prematură”.
”Vedem, dimpotrivă, că nivelul schimburilor comerciale și integrarea economiilor continuă să crească. Principalul motor rămâne puterea industrială a Chinei, care susține creșterea în multiple regiuni”, a afirmat el.
”Aceasta este povestea ultimilor doi ani și motivul pentru care am fost constant surprinși de forța și reziliența cererii în toate segmentele noastre de activitate”, a adăugat Clerc.















