Mărcile auto premium sunt pe cale să câștige în 2016 segmentul clasei medii în Europa

Mărcile auto premium sunt pe cale să câștige în 2016 segmentul clasei medii în Europa
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 dec 2016

Vânzările de automobile de lux din clasa medie în Europa sunt pe cale să le depășească în acest an pe cele ale modelelor de masă, pentru prima oară, cumpărătorii fiind tot mai interesați de vehicule Mercedes, Audi și BMW, relatează Automotive News.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În primele 11 luni ale anului, vânzările europene de modele premium din clasa medie au crescut cu 8%, la 652.000, în timp ce vânzările de automobile de masă din aceeași clasă au urcat cu numai 1%, la 582.000, potrivit datelor firmei de analiză a pieței JATO Dynamics, scrie News.ro.

Tendința va continua probabil și în decembrie, conferind brandurilor premium o cotă de piață mai mare.

Vânzările de automobile de masă de dimensiuni medii, precum Volkswagen Passat și Ford Mondeo, sunt afectate și de popularitatea tot mai mare a modelelor SUV și crossover, a explicat Felipe Munoz, analist la JATO Dynamics.

Mărcile premium germane și-au extins gamele de modele din clasa medie dincolo de tradiționalele sedanuri și modele combi, cu automobile ca BMW serie 3 GT și Audi A5.

Pentru BMW, modelele serie 3 și serie 4 sunt un succes.

FOTO&VIDEO Bugatti Chiron, testat în deșerturile din SUA, la temperaturi de 52 grade celsius CITEȘTE ȘI FOTO&VIDEO Bugatti Chiron, testat în deșerturile din SUA, la temperaturi de 52 grade celsius

Producătorii de automobile premium au început să vândă modele entry-level, mai ieftine, în timp ce mașini de lux din clasa medie precum Jaguar XE și Alfa Romeo Giulia au susținut la rândul lor vânzările.

”Există tot mai puține motive să cumperi un sedan mare sau un combi din categoria automobilelor de masă, a explicat Munoz.

Între mărcile de masă, producători ca Fiat, Honda și Nissan au ieșit de pe segmentul de clasă medie din Europa.

În primele 11 luni, șase din cele mai bine 10 vândute automobile din Europa au fost modele premium. Între acestea se află în ordine VW Passat, Mercedes clasa C, Audi A4, BMW serie 3, Skoda Superb, Opel Insignia, Ford Mondeo, BMW serie 4, Volvo S60/V60 și Audi A5.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes
audi
bmw