Măsuri dure antipoluare: mașinile diesel non-euro și Euro 1 nu mai pot circula în regiunea Bruxelles de la 1 ianuarie. Din 2019 sunt interzise și cele Euro 2

Măsuri dure antipoluare: mașinile diesel non-euro și Euro 1 nu mai pot circula în regiunea Bruxelles de la 1 ianuarie. Din 2019 sunt interzise și cele Euro 2
scris 4 ian 2018

În regiunea Bruxelles au intrat în vigoare de la 1 ianuarie restricțiile de circulație pentru automobilele poluante, un model foarte bun de urmat de alte state europene. Astfel, din prima zi a acestui an, mașinile dotate cu motoare diesel non - Euro și Euro 1 nu mai au dreptul să circule pe teritoriul a 19 comune din zona capitalei belgiene.

Belgia a anunțat încă din 2016 intorducerea interdicțiilor pentru motoarele diesel vechi, ca măsură de reducere a poluării în regiunea capitalei. Interdicțiile sunt etapizate, pe tipuri de motoare, norme de poluare și ani, astfel că șoferii au posibilitatea cu mult timp înainte să-și schimbe mașinile. Toată regiunea a fost echipată cu câteva sute de camere video pentru ca mașinile să poată fi identificate ușor și aplicate sancțiunile. Totuși, în primele 6 luni nu vor fi făcute controale, ceea ce înseamnă că interdicția există, dar nu sunt aplicate amenzi. În următoarele 3 luni, vor începe controalele, dar vor fi aplicate doar avertismente. În total, proprietarii de mașini non-euro și Euro 1 diesel vor avea la dispoziție 9 luni în care să-și schimbe mașinile, perioadă care se adaugă la cei aproape 2 ani de când a fost anunțată măsura.

Cele 10 localități care formează regiunea Bruxelles vizată sunt Anderlecht, Ville de Bruxelles, Ixelles, Etterbeek, Evere, Ganshoren, Jette, Koekelberg, Auderghem, Schaerbeek, Berchem-Sainte-Agathe, Saint-Gilles, Molenbeek-Saint-Jean, Saint-Josse-ten-Noode, Woluwe-Saint-Lambert, Woluwe-Saint-Pierre, Uccle, Forest și Watermael-Boitsfort.

EXCLUSIV Dacia nu va primi deocamdată noul motor Energy TCe 140 de 1.3 litri, lansat de Renault CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia nu va primi deocamdată noul motor Energy TCe 140 de 1.3 litri, lansat de Renault

Zona de Emisii Reduse („Zone de basses emissions”) este valabilă 7 zile din 7, 24 de ore din 24, fără excepție. Primele vehicule vizate sunt cele cu motoare diesel non-euro, înmatriculate înainte de 1 ianuarie 1992, și cele Euro 1, înmatriculate înainte de 1 ianuarie 1997. Vehiculele similare, pe benzină, vor mai putea circula doar până la 1 ianuarie 2019. Tot la acea dată vor fi interzise autoturismele cu motoare Euro 2, înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2001.

Legea prevede și o derogare pentru situații excepționale, un permis de acces fiind acordat pentru maximum 8 zile pe an, contra unei sume de 35 de euro pe zi.

Vehiculele străinilor, turiști sau oameni de afaceri, vor trebui să fie înregistrate în sistem pentru a nu fi amendate, prin intermediul unui portal al autorităților, care va fi deschis începând cu iunie 2018.

Amenda prevăzută pentru încălcarea acestei interdicții este de 350 de euro, dar nu pot fi acordate mai mult de patru amenzi pe an.

Începând cu 2020, vor fi interzise autoturismele diesel Euro 3, iar din 2022, cele Euro 4. Este vorba numai despre vehicule cu masa autorizată mai mică de 3,5 tone, adică autoturisme. Fac excepție vehiculele cu două roți, vehiculele de marfă și vehiculele istorice.

Măsura este una dintre cele mai curajoase din Europa, mai multe capitale având introduse măsuri restrictive, dar care prevăd plata unei taxe pentru accesul mașinilor poluante, nu interzicerea lor completă. Mai multe orașe din Germania au introdus restricții similare, însă acestea au dat naștere unor tensiuni între autorități și cetățeni, fiind contestate și în instanță, în anumite orașe. 

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
diesel
bruxelles
interdictii