Osamu Suzuki, figura emblematică a constructorului japonez de mașini și vehicule pe două roți pe l-a condus timp de peste 40 de ani, a murit miercuri din cauza unui limfom, la vârsta de 94 de ani, anunță grupul, relatează AFP.
Un personaj charismatic, reputat prin franchețe și umor, a jucat un rol preponderent în dezvoltarea grupului, în care a intrat în 1958, supervizând intrarea acestuia în segmentul vehiculelor ușoare și stabilirea pe piața indiană, scrie News.ro.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Născut Osamu Matsuda în 1930, viitorul patron s-a căsătorit cu Shoko Suzuki, nepoata fondatorului întreprinderii, pe al cărei nume l-a luat. El devine directorul grupului în 1978.
Sub privirea atentă a patriarhului, Suzuki a intrat pe piața "kei cars", minimașini tipic japoneze cu dimensiuni și o putere stabilită de lege, care reprezintă în prezent 36% dintre vânzările de vehicule în Japonia.
Suzuki a revenitr anul trecut primul loc în acest segment, depășindu-și compatrioții de la Daihatsu pentru prima oară după 18 ani.
Osamu Suzuki a încercat să stabilească alianțe cu doi dintre cei mai mari constructori de automobile din lume -Volkswagen și General Motors -, care s-au soldat cu eșecuri.

Suzuki, care a sărbătorit 100 de ani în 2020, a încheiat un parteneriat tehnologic cu compatrioții de la Toyota, în 2017, cponsolidat prin participații încrucișate doi ani mai târziu.
Osamu Suzuki i-a transmis în 2015 fiului său, Toshihiro, titlul de președinte director general executiv, după care a renunțat, în anul următor, la celelalte funcții în întreprindere, în afara celei de președinte al Consiliului de Administrație, pe care l-a părăsit în 2021.