Parlamentul European a ales în favoarea utilizării WiFi în loc de 5G în comunicațiile dintre mașini

Parlamentul European a ales în favoarea utilizării WiFi în loc de 5G în comunicațiile dintre mașini
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 apr 2019

Parlamentul European a înclinat balanța în disputa dintre Wi-Fi și 5G, respingând obiecțiile Comisiei pentru Transporturi printr-o moțiune, astfel că utilizarea tehnologiei Wi-Fi pentru comunicațiile între mașini va fi, cel mai probabil, cea aleasă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Legislativul european a decis să aleagă Wi-Fi în defavoarea 5G pentru mașinile inteligente, care vor comunica unele cu altele și fiecare cu infrastructura. Tehnologia Wi-Fi este susținută de Volkswagen, Renault și Toyota, în timp ce 5G are un puternic susținător în cei de la BMW și Qualcomm. Comisia Europeană susține, la rândul ei, W-Fi, în ciuda criticilor aduse de specialiștii care susțin 5G.

Comisia Europeană este interesată să stabilească un standard pentru comunicațiile automobilelor, pentru ca să nu existe sisteme diferite care, într-un final, să nu comunice corespunzător. Evident, există și un interes economic în tot acest demers, pentru că producătorii de automobile, operatorii telecom și producătorii de echipamente de comunicații sunt interesați să știe în ce direcție trebuie să facă investiții.

Susținătorii tehnolgiei 5G, între care Daimler, Ford, PSA, Deutsche Telekom, Ericsson, Huawei, Intel, Qualcomm și Samsung argumentează cu capacitățile mult mai mari ale acestei tehnologii, care ar permite comunicații nu doar de siguranță, ci și date de navigație, divertisment, pe lâng cele de trafic. Din acest punct de vedere, tehnologia Wi-Fi este mai simplă și vizează în special comunicațiile car-to-car, cele de care este interesată, în primul rând, Comisia Europeană, care vrea astfel să reducă drastic numărul de accidente. Tehnologia ar permite ca o mașină să primească alerte de la vehicule speciale (ambulanțe, pompieri, poliție), dar și de la alte vehicule, prevenind accidentele. În plus, CE susține că tehnologia 5G nu este încă disponibilă pe scară largă, ceea ce ar întârzia mult introducerea standardelor de comunicații. Altfel spus, Wi-Fi este o tehologie stabilă, matură, în timp ce 5G nu are această calitate. La mijloc se află Volvo Group, care a spus că proiectele legislative lasă loc pentru o folosire ulterioară a 5G.

Piața locală a platformelor digitale de mobilitate urbană atinge 1,6 miliarde lei. Câți români merg cu taxi și câți folosesc aplicații ride-sharing CITEȘTE ȘI Piața locală a platformelor digitale de mobilitate urbană atinge 1,6 miliarde lei. Câți români merg cu taxi și câți folosesc aplicații ride-sharing

CEO-ul BMW, Harald Kruger și CEO-ul Deutsche Telekom au trimis o scrisoare ministrului Tranpsorturilor din Germania, în care susțin că alegerea Wi-Fi ca tehnologie pentru comunicații în transporturi e greșită: „Suntem convinși că desemnarea tehnologiei WiFi ar cauza întârzieri semnificative în dezvoltarea comunicațiilor europene car-tocar și car-to infrastructure”.

Opozanții alegerii făcute de Comisie și Parlamentul European se bazează acum pe Consiliul Europei,care ar putea bloca decizia și ar putea schimba alegerea.

viewscnt
Afla mai multe despre
wifi
comunicatii car to car
tehnologie masini wifi
comunicatii 5g masini