Piața de autoturisme cade pentru a doua lună consecutivă, în România. Dacia, principalul vector de declin

Piața de autoturisme cade pentru a doua lună consecutivă, în România. Dacia, principalul vector de declin
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 mar 2020

Piața de autoturisme din România s-a diminuat serios și în februarie. Dacia are una din cele mai mari scăderi de pe piața internă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Înmatriculările de autoturisme din România au intrat în declin, cu o scădere de aproape 27 de procente, adică 8.836 unități, față de 12.071, după ce în ianuarie scăderea se limitase la 10,4%. Dacia a adus cea mai mare scădere a înmatriculărilor pe piața locală, cu aproape 2.000 de mașini mai puține față de anul trecut (2.174 unități, -45,84%). Cele mai mari scăderi au fost înregistrate de Opel, Ford și Citroen, care nu au însă volume atât de mari.

Cel mai mare importator de automobile, Porsche România, a înregistrat scăderi mai mici pentru mărcile sale de volum, cu -12,8% pentru VW, și -3,17% pentru Skoda. Fiat, Mercedes-Benz, Kia sau BMW se numără printre mărcile care au înregistrat creșteri în luna februarie.

După două luni, piața înregistrează o scădere de 18,05%, cu 21.325 autoturisme înmatriculate, cu aproape 5.000 de mașini mai puține față de anul trecut, din care aproape 4.000 sunt pierderi ale mărcii Dacia. Mărcile cu cele mai mari scăderi procentuale în acest început de an (ianuarie - februarie) sunt Opel, Volvo, Ford, Honda. Volkswagen, Hyundai sau Skoda înregistrează creșteri destul de mari după două luni.

Dacia continuă să scadă puternic pe piețele mari din Europa, Germania și Franța CITEȘTE ȘI Dacia continuă să scadă puternic pe piețele mari din Europa, Germania și Franța

Reprezentanții APIA transmit că această scădere ar putea fi efectul înmatriculărilor anticipate, făcute de unele mărci în decembrie, în așteptarea intrării în vigoare a noilor limite de emisii. Cu toate acestea, cei de la APIA admit că scăderea din România este mai mare decât media europeană.

O altă surpriză este dată de înmatriculările de vehicule rulate de import. Pentru prima dată după mai mult de aproape de doi ani, numărul acestor importuri de vehicule second-hand crește, chiar dacă cu un procent mic, de 1,27%.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari auto
masini
piata auto
dacia
vanzari vw