Chiar dacă tendința de creștere a pieței de mașini electrice s-a temperat în ultimele 12 luni, statisticile arată că cerere există, iar mărcile vând din ce în ce mai multe mașini. La nivel global, acestea au ajuns să consume cantități impresionante de energie electrică, conform datelor analizate de Profit.ro.
Mașinile electrice au consumat în 2023 705,5 GWh energie electrică, pentru încărcarea bateriilor. Cantitatea a fost mai mare cu 38,6% decât cea înregistrată cu un an înainte, la nivel global.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Cei mai mari furnizori de baterii pentru vehicule electrice au rămas CATL, BYD și LG Energy Solutions, însă cota de piață a chinezilor de la CATL este în continuare una foarte mare, 36,8%, potrivit unei analize realizate de SNE Research, în timp ce BYD a produs 15,8%, iar LG 13,6%. Panasonic are doar 6,4%, iar ceilalți competitori nu depășesc 5 procente din piața de baterii.
Capacitatea totală a bateriilor destinate vehiculelor electrice, vândute în 2023, a fost de 865 GWh, cu o valoare de aproximativ 132 miliarde dolari.

Pentru 2024, estimările celor de la SNE Research sunt destul de optimiste, în pofida unei scăderi vizibile a cererii de automobile electrice. Volumul prognozat este de 16,4 milioane de unități (BEV și PHEV), cu 16,6% mai multe decât în 2023, când s-au vândut 14,07 milioane de vehicule complet electrice sau hibride cu încărcare la priză. Avansul este cel mai redus din ultimii cinci ani, după ce în 2023 creșterea a fost de 33%, în 2022, de 57%, iar în 2021 de peste 100%.
Cea mai mare creștere este așteptată tot în China, unde volumul se va apropia de 10 milioane de vehicule electrice (BEV și PHEV), în timp ce în Europa volumul este estimat să ajungă la 3,38 milioane, cu 250.000 de vehicule mai multe decât în 2023.

În primul trimestru, creșterea la nivel global a fost de peste 20%, cu un volum total înmatriculat de 3,13 milioane de vehicule, chinezii de la BYD fiind pe primul loc în continuare, chiar dacă au avut o creștere de numai 10 procente, respectiv 580.000 de vehicule, urmată de Tesla, cu 413.000 vehicule (în scădere cu 2,4%, dar care vinde exclusiv mașini full electric). Geely, VW și SAIC se află pe locurile următoare, toate având în gamă atât BEV, cât și PHEV.
China a fost cea mai mare regiune a globului pentru mașinile electrificate, cu 1,76 milioane de unități și 26,8% creștere, în timp ce Europa a avut o creștere de numai 8 procente, cu un volum de 731.000 de autovehicule, complet electrice sau hibride cu încărcare la priză.

Cota de piață a Chinei rămâne la un nivel ridicat, 56,2%, adică mai multe de jumătate din vânzările de vehicule electrificate din lume, iar Europa are 23,3%, adică mai puțin de un sfert.