Piața de mașini electrice încetinește, dar nu se oprește. Cât curent electric au consumat

Piața de mașini electrice încetinește, dar nu se oprește. Cât curent electric au consumat
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 12 mai 2024

Chiar dacă tendința de creștere a pieței de mașini electrice s-a temperat în ultimele 12 luni, statisticile arată că cerere există, iar mărcile vând din ce în ce mai multe mașini. La nivel global, acestea au ajuns să consume cantități impresionante de energie electrică, conform datelor analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Mașinile electrice au consumat în 2023 705,5 GWh energie electrică, pentru încărcarea bateriilor. Cantitatea a fost mai mare cu 38,6% decât cea înregistrată cu un an înainte, la nivel global.

VIDEO Două trenuri s-au ciocnit în Argentina CITEȘTE ȘI VIDEO Două trenuri s-au ciocnit în Argentina

Cei mai mari furnizori de baterii pentru vehicule electrice au rămas CATL, BYD și LG Energy Solutions, însă cota de piață a chinezilor de la CATL este în continuare una foarte mare, 36,8%, potrivit unei analize realizate de SNE Research, în timp ce BYD a produs 15,8%, iar LG 13,6%. Panasonic are doar 6,4%, iar ceilalți competitori nu depășesc 5 procente din piața de baterii.

Capacitatea totală a bateriilor destinate vehiculelor electrice, vândute în 2023, a fost de 865 GWh, cu o valoare de aproximativ 132 miliarde dolari.

VIDEO Uzina Tesla din Germania, luată cu asalt de activști, în ziua când și-a trimis angajații acasă. Ciocniri cu Poliția. Reacție virulentă a lui Musk CITEȘTE ȘI VIDEO Uzina Tesla din Germania, luată cu asalt de activști, în ziua când și-a trimis angajații acasă. Ciocniri cu Poliția. Reacție virulentă a lui Musk

Pentru 2024, estimările celor de la SNE Research sunt destul de optimiste, în pofida unei scăderi vizibile a cererii de automobile electrice. Volumul prognozat este de 16,4 milioane de unități (BEV și PHEV), cu 16,6% mai multe decât în 2023, când s-au vândut 14,07 milioane de vehicule complet electrice sau hibride cu încărcare la priză. Avansul este cel mai redus din ultimii cinci ani, după ce în 2023 creșterea a fost de 33%, în 2022, de 57%, iar în 2021 de peste 100%.

Cea mai mare creștere este așteptată tot în China, unde volumul se va apropia de 10 milioane de vehicule electrice (BEV și PHEV), în timp ce în Europa volumul este estimat să ajungă la 3,38 milioane, cu 250.000 de vehicule mai multe decât în 2023.

Dacia accelerează vânzările în Germania peste media pieței și lansează Spring la un preț care sfidează chinezii CITEȘTE ȘI Dacia accelerează vânzările în Germania peste media pieței și lansează Spring la un preț care sfidează chinezii

În primul trimestru, creșterea la nivel global a fost de peste 20%, cu un volum total înmatriculat de 3,13 milioane de vehicule, chinezii de la BYD fiind pe primul loc în continuare, chiar dacă au avut o creștere de numai 10 procente, respectiv 580.000 de vehicule, urmată de Tesla, cu 413.000 vehicule (în scădere cu 2,4%, dar care vinde exclusiv mașini full electric). Geely, VW și SAIC se află pe locurile următoare, toate având în gamă atât BEV, cât și PHEV.

China a fost cea mai mare regiune a globului pentru mașinile electrificate, cu 1,76 milioane de unități și 26,8% creștere, în timp ce Europa a avut o creștere de numai 8 procente, cu un volum de 731.000 de autovehicule, complet electrice sau hibride cu încărcare la priză.

Primăria Sibiu vinde mașini la kilogram CITEȘTE ȘI Primăria Sibiu vinde mașini la kilogram

Cota de piață a Chinei rămâne la un nivel ridicat, 56,2%, adică mai multe de jumătate din vânzările de vehicule electrificate din lume, iar Europa are 23,3%, adică mai puțin de un sfert.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
consum energie electrica
cei mai mari producatori baterii