Studiul de fezabilitate pentru construirea Aeroportului București Sud are ca termen de finalizare mijlocul anului viitor, a anunțat luni premierul Viorica Dăncilă. Totodată, potrivit premierului, în septembrie ar trebui organizată și licitația pentru autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov, deși Guvernul nu a aprobat încă nici realizarea studiului de fundamentare pentru autostrada Ploiești-Brașov.
Tot premierul Dăncilă anunțase, la finele lunii trecute, intenția de a realiza în regim de parteneriat public-privat alte 8 obiective de investiții, printre care un aeroport în sudul Bucureștiului, pe lângă finalizarea canalului Siret-Bărăgan, construirea a două spitale regionale și a unei banci de sânge, o fabrică de mijloace de transport electrice, o pârtie de schi în Făgăraș, precum și amenjarea pentru navigație a râurilor Argeș și Dâmbovița.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Acum, cu prilejul unui bilanț de 6 luni de la preluarea guvernării, Dăncilă a precizat că termenul de finalizare al studiului de fezabilitate pentru noul aeroport al Capitalei este sfârșitul semesterului I din 2019.
În cazul autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov, Guvernul abia a discutat în primă lectură, săptămâna trecută, un proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fundamentare pentru autostradă. Atunci, premierul Viorica Dăncilă anunța că Guvernul va începe în luna august procedurile de atribuire și dialogul competitiv cu investitorii interesați de realizarea, în parteneriat public-privat, a autostrăzii.
Luni, la doar câteva zile de la prima discuție despre autostradă și fără aprobarea încă a studiului de fundamentare, Dăncilă a anunțat că există ”șansa” de organizare a licitației de atribuire a contractului până în septembrie.
În decembrie 2015, Guvernul a decis că proiectul austostrăzii Comarnic-Brașov nu va mai fi realizat în parteneriat public-privat, după ce a eșuat concesiunea Vinci-Aktor-Comarnic.
CITEȘTE ȘI Efectul prețului de referință de pe bursa austriacă: statul va încasa cu 35% mai puțini bani de la Romgaz în 2018, deși compania va achita impozite pe producție mai mari cu 19%