Primăria Capitalei va deconta combustibilul până la valoarea de 500 de lei pentru locuitorii din București și Ilfov care își folosesc mașinile la comun; proiectul a fost respins inițial

Primăria Capitalei va deconta combustibilul până la valoarea de 500 de lei pentru locuitorii din București și Ilfov care își folosesc mașinile la comun; proiectul a fost respins inițial
scris 22 nov 2018

Proiectul de hotărâre prin care Primăria Capitalei va deconta combustibilul folosit de cetățeni până la valoarea de 500 de lei pe lună dacă mai multe persoane folosesc în comun un autoturism personal pentru deplasarea în aceeași direcție, către București sau către județul Ilfov, în sistem de car-sharing, a fot aprobat joi de Consiliul General al Municipiului București (CGMB). Același proiect fusese respins în ședința din 18 octombrie, dar de această dată a trecut cu ajutorul voturilor de la PMP. Doi consilieri generali PSD, printre care și fostul președinte de ședință, Orlando Culea, care a criticat-o, în ultimul timp, pe Gabriela Firea, s-au abținut de la vot.

Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 28 de voturi „pentru”, o abținere și 19 voturi „împotrivă”. USR și PNL au votat împotrivă, PMP a votat de această dată pentru, în timp ce doi consilieri PSD, printre care și Orlando Culea, s-au abținut de la vot, scrie News.ro.

Lansarea proiectului „Inovare, diversificare de produs și proces la ANC TRADING CONF” CITEȘTE ȘI Lansarea proiectului „Inovare, diversificare de produs și proces la ANC TRADING CONF”

Proiectul s-a aflat a doua oară pe masa consilierilor, după ce a fost respins în ședința CGMB din 18 octombrie.

În timp ce primarul Capitalei, Gabriela Firea, a subliniat atunci, în ședință, că este o măsură pentru decongestionarea traficului din oraș, consilierii generali din opoziție și ONG-urile au criticat acest proiect, spunând că este doar o măsură populistă care nu va rezolva adevăratele probleme ale traficului. La începutul ședinței CGMB, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a spus că problema traficului din București nu ar trebui să aibă culoare politică, iar anumite proiecte nu ar trebui respinse de consilieri doar pentru că acestora nu le plac inițiatorii lor. La rândul său, consilierul general PNL Cătălin Deaconescu a numit-o pe Firea „primarul voucher”, spunând că așa va rămâne în amintirea bucureștenilor. Firea a replicat că o onorează această catalogare, iar viceprimarul Aurelian Bădulescu a afirmat despre consilierul liberal că se excită din punct de vedere logoreic atunci când o vede pe Gabriela Firea”. În final, primarul reproșat opoziției că a votat tot politic și a promis că proiectul va reveni pe ordinea de zi a ședinței CGMB de luna viitoare.

Dezbaterea pe proiect a durat atunci aproape două ore.

„Vreau să le mulțumesc colegilor din PSD și ALDE pentru votul de astăzi. Ați fost trimiși de cetățeni ca să le faceți viața mai bună. S-a văzut astăzi că noi am avut bunăvoință și am explicat punct cu punct. Am asistat și eu la dezbatere ca să văd cât de mare e ipocrizia. Două ore am dezbătut proiectul acesta benefic pentru bucureșteni și voi ați votat tot politic. Cred că toți bucureștenii au văzut care este realitatea. Vom reveni, vă garantez, cu acest proiect, când și colegul care lipsește va fi aici și va trece”, a declarat atunci Firea, după votul final.

Municipalitatea arată, în proiectul de hotărâre, că la sfârșitul anului trecut, în România erau aproape 6 milioane de autoturisme înmatriculate în circulație, în București fiind 17,6 la sută dintre ele, iar în Ilfov – 2,21 la sută. În perioada 2014-2017, numărul de mașini înmatriculate în această regiune a crescut, mai ales cel al mașinilor înmatriculate în județul Ilfov, iar asta a dus inclusiv la aglomerarea Capitalei.

VW a confirmat mutarea Passat în uzina Skoda din Cehia și construcția unei noi fabrici în Europa de Est. România pare ieșită din calcule, din cauza infrastructurii proaste CITEȘTE ȘI VW a confirmat mutarea Passat în uzina Skoda din Cehia și construcția unei noi fabrici în Europa de Est. România pare ieșită din calcule, din cauza infrastructurii proaste

Conform expunerii de motive, traficul din Capitală s-ar reduce cu 25 la sută dacă autoritățile locale includ serviciile de car-sharing, car-pooling și bike-sharing în planurile de mobilitate urmană.

„Schemele de grupare a autoturismelor pot fi integrate în transportul public și încurajează proprietarii de autoturisme să renunțe la utilizarea individuală a vehicului propriu și utilizarea în comun, prin asociere voluntară și utilizarea la maxim a capacității de transport pentru autoturismul proprietate personală pentru deplasările regulate a persoanelor care au aceeași direcție de deplasare cu destinația Municipiul București, pentru transportul copiilor, la instituțiile de învățământ primare și secundare de pe teritoriul Municipiului București, care vor fi selectate în cadrul unui proiect pilot”, se arată în proiectul de hotărâre.

În acest sens, Primăria Capitalei a propus să deconteze combustibilul folosit de cetățenii din regiunea București-Ilfov până la valoarea de 500 de lei, dacă folosesc în comun un autoturism pentru a merge în aceeași direcție sau cu aceeași destinație - în București. Municipalitatea vrea, de asemenea, să înființeze un sistem de car-sharing cu autoturisme ecologice, electrice sau hibride, și un altul de bike-sharing, precum și un sistem de transport elevi, cu microbuze.

Proiectul nu conține însă niciun cost aproximativ sau impactul pe care l-ar avea implementarea acestui program.

viewscnt
Afla mai multe despre
primăria capitalei
combustibil