Primele concluzii ale Omnia Capital la 3 luni de la achiziția Dumagas Transport

Primele concluzii ale Omnia Capital la 3 luni de la achiziția Dumagas Transport
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 31 mai 2023

În luna februarie, Omnia Capital, companie de private equity, activă pe piața de fuziuni și achiziții, fondată de Matei Ladea și Bogdan Georgescu, a achiziționat Dumagas Transport, unul din cei mai mari transportatori de marfă din România, de la fondul britanic de investiții Bancroft Private Equity, care a deținut și Mobifon SA (Vodafone), tranzacție anunțată în premieră de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

La 3 luni de la achiziție, noul acționariat trage primele concluzii cu privire la rezultatele companiei și piața transporturilor din România.

Dumagas a îndeplinit toți indicatorii de performanță ai Q1, rezultate deosebite fiind atinse prin transportul automotive, autotransport și operarea în regiunea geografică BeNeLux și UK. Echipa a performat în linie cu așteptările bugetare ale 2023, în ciuda scăderii volumelor de marfă din piața locală.

„Primele 3 luni ne-au demonstrat că la Dumagas avem o echipa extraordinară, a cărei pregătire este prețuită în mod deosebit de clienții și partenerii din Europa de vest. În contextul unei structuri de cost alterată de inflație și a unor relații comerciale afectate de scăderea volumelor, luăm în considerare să dăm curs invitațiilor la tendere desfășurate pentru UK și BeNeLux și să reducem activitatea din România”, a spus Matei Ladea.

Primele concluzii ale Omnia Capital la 3 luni de la achiziția Dumagas Transport

Indicatorii economici tind să confirme o corecție, cererea pentru volumele transportate scăzând. Dumagas nu este afectată, datorită diversificării sectoriale: transport bi-temp frigorific, gaze rare, materiale periculoase, automotive, autoransport, marfă generală, logistică și depozitare; Totuși, contractarea volumelor a dat ocazia unor clienți din România să forțeze negocierile făcând abstracție de inflație.

În acest context, pentru a securiza marje care să permită dezvoltarea Dumagas și respectarea tuturor normelor legale în materie de transport și în relație cu toți stakeholderii (Clienți, Angajați, Autorități, Acționariat), Omnia Capital ia în considerare să mute atenția Dumagas către sectoarele de transport și ariile geografice care istoric au prioritizat calitatea serviciilor și parteneriatul sustenabil cu compania.

Astfel, Omnia Capital evaluează oportunitatea reducerii eforturilor de pe piața locală și relocarea acestor resurse către vestul Europei, urmând a dezvolta transportul UE - UK, unde fiind vorba despre proceduri vamale și tranzit cu tren sau feribot performanță operațională a Dumagas este apreciată.

Pe termen mediu, obiectivul Omnia Capital rămâne de a dezvolta în jurul Dumagas o platformă de transport prin alte achiziții, construind un grup transeuropean cu cifră de afaceri de 100 milioane euro.

Omnia este în proces avansat de analiză și negociere cu multiple companii, dar cu resurse rezervate pentru a analiza oportunități noi.

„Primele 3 luni ne-au demonstrat că la Dumagas avem o echipa extraordinară, a cărei pregătire este prețuită în mod deosebit de clienții și partenerii din Europa de vest. În contextul unei structuri de cost alterată de inflație și a unor relații comerciale afectate de scăderea volumelor, luăm în considerare să dăm curs invitațiilor la tendere desfășurate pentru UK și BeNeLux și să reducem activitatea din România”, a spus Matei Ladea.

„Dumagas are capacitatea operațională să serviseze orice client din Europa, fapt reconfirmat de reputația companiei în cadrul târgului de la Munchen. Piață locală de transport este puternic fragmentată, ceea ce generează dezechilibre în materie costuri, mult mai puternice decât în vestul Europei. Pe termen mediu și lung operarea cu marje mici este perdantă pentru clienți și transportatori deopotrivă, întrucât nu pot reține talente în companie, inova, achiziționa o flota modernă etc. Un serviciu ieftin și slab va fi mereu un serviciu scump privit în perspectivă", a spus Bogdan Georgescu.

Primele concluzii ale Omnia Capital la 3 luni de la achiziția Dumagas Transport

viewscnt
Afla mai multe despre
omnia capital
dumagas transport