Probleme pentru Dacia în Germania, cea mai mare piață auto din Europa: a înregistrat cea mai mare scădere dintre toate mărcile

Probleme pentru Dacia în Germania, cea mai mare piață auto din Europa: a înregistrat cea mai mare scădere dintre toate mărcile
scris 10 iun 2020

Situație contradictorie pentru Dacia, pe piețele din Europa. Dacă în Spania, marca românească a reușit o performanță, modelul Sandero fiind cel mai vândut automobil din luna mai, în Germania, Dacia a avut cea mai mare scădere de pe piață.

Beneficiile soluțiilor de semnătură electronică și chatbot în contextul economic actual CITEȘTE ȘI Beneficiile soluțiilor de semnătură electronică și chatbot în contextul economic actual

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Înmatriculările de automobile din Germania au revenit la viață în luna mai, după redeschiderea dealerilor și reluarea activităților comerciale, dar volumul nu a reușit să crească foarte mult, astfel că procentul de scădere față de luna mai 2019 este de 49,5%, destul de apropiat de cel din Italia, Franța și Spania. În total, s-au înmatriculat 168.148 autoturisme noi, dar și 24.878 vehicule comerciale, care au înregistrat, surprinzător, o creștere de 23,1% față de anul trecut. Astfel, pe ansamblu, piața auto germană a scăzut cu 45% față de anul trecut.

„Creierul” operațiunilor care coordonează intervențiile în caz de dezastre, echipat cu aparatură de ultimă generație în valoare de peste 500.000 de lei provenind din donații CITEȘTE ȘI „Creierul” operațiunilor care coordonează intervențiile în caz de dezastre, echipat cu aparatură de ultimă generație în valoare de peste 500.000 de lei provenind din donații

Din păcate pentru Dacia, revenirea nu s-a resimțit la fel de mult la dealerii proprii, marca românească înregistrând cel mai mare declin de pe piața germană (cu excepția Smart, care însă din acest an nu mai vinde mașini cu combustie). Mai exact, Dacia a raportat înmatriculări pentru 2.856 de unități, cu 63,4% mai puține decât în mai 2019. Volumul este ceva mai mare decât pe celelalte piețe vestice, dar raportat la mărimea pieței din Germania, este foarte mic. De altfel, Dacia a coborât la o cotă de piață de numai 1,7% în mai. Singura consolare poate fi faptul că și BMW a avut o scădere la frel de mare (62,1%), însă un volum de cinci ori mai mare. CEa mai mare marcă de pe piață, VW, a înregistrat o scădere de 51,5%, în timp ce rezultate mai bune au avut mărcile străine.

FOTO Ministrul de Interne a bătut palma cu șeful Dacia. Poliția va primi trei modele diferite CITEȘTE ȘI FOTO Ministrul de Interne a bătut palma cu șeful Dacia. Poliția va primi trei modele diferite

După cinci luni, Germania intră în perioada de revenire cu o scădere de 35%, un procent în jurul căruia se plasează cam toate mărcile. Excepție fac Suzuki, Mazda și Dacia, singurele mărci cu peste 50% declin în acest an. Marca de la Mioveni are 16.770 unități vândute în 2020, cu 50,3% mai puține față de anul trecut.

Evoluția Dacia pe piața din Germania este în măsură să alerteze șefii din București și de la Renault, dat fiind faptul că vorbim despre cea mai mare piață auto din Europa, una care dă trendul și pentru următoarele luni, în care este așteptată o revenire a vânzărilor. Așteptatele subvenții anunțate de statul german, care țintesc exclusiv achiziția de mașini electrice și hibrid, vor afecta, fără îndoială, și mai mult marca Dacia.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
dacia germania
inmatriculari dacia
piata auto
vanzari masini germania