Procurorii olandezi investighează dacă Suzuki și Jeep au folosit un soft nepermis pentru a modifica emisiile de noxe

Procurorii olandezi investighează dacă Suzuki și Jeep au folosit un soft nepermis pentru a modifica emisiile de noxe
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 10 iul 2017

Procurorii olandezi investighează dacă Suzuki și Jeep au folosit un soft nepermis pentru a modifica emisiile de noxe, după ce autoritatea națională din domeniul drumurilor (RDW) a constatat că modele Suzuki Vitara și Jeep Grand Cherokee poluează peste limita admisă de lege.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

RDW a testat, în ultimul an, modelele diesel ale mai multor producători auto, în replică la scandalul emisiilor poluante declanșat în 2015, după ce grupul german Volkswagen a admis că a folosit un soft de tip “defeat device” pentru a ascunde nivelul real al emisiilor de gaze din timpul condusului în cazul a peste 11 milioane de mașini.

Testele s-au concentrat pe oxizii de azot (NOx) emanați de automobile, iar rezultatele au relevat un nivel al emisiilor în condiții de trafic peste limita admisă. Companiile auto au explicat că diferența dintre emisiile indicate de testele din laborator și cele din trafic este dată de un software menit să protejeze motorul și să îi prelungească viața.

VW consideră că va fi nevoie de circa 40 de giga-uzine de tip Tesla, până în 2025, pentru a face față cererii de baterii CITEȘTE ȘI VW consideră că va fi nevoie de circa 40 de giga-uzine de tip Tesla, până în 2025, pentru a face față cererii de baterii

Conform normelor europene existente, acest tip de software este legal, astfel că RDW a renunțat la folosirea termenului “defeat device”, înlocuindu-l cu sintagma “software nepermis“, scrie Reuters.

Suzuki Vitara emite, la scurt timp după pornirea motorului, mai mulți oxizi de azot decât ar fi necesar pentru protejarea acestuia, iar Jeep Grand Cherokee emană un nivel crescut de noxe după încălzirea motorului, potrivit RDW, care precizează că ceilalți 14 producători auto ale căror modele au fost testate au furnizat explicații mulțumitoare privind emisiile poluante.

“Nu și acești doi producători, cel puțin până acum”, a spus un oficial RDW.

Suzuki și Jeep s-au oferit să remedieze problemele, iar producătorul auto japonez a început deja procesul de înlocuire a softului pentru cele de 8.000 modele Vitara aflate în circulație în Olanda.

viewscnt
Afla mai multe despre
suzuki
jeep
olanda
investigatie
emisii poluante