PSA, creștere a veniturilor în trimestrul 3, pe divizia auto, și scădere ușoară pe întreg grupul

PSA, creștere a veniturilor în trimestrul 3, pe divizia auto, și scădere ușoară pe întreg grupul
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 nov 2020

PSA Group a reușit să revină pe creștere în trimestrul al treilea al acestui an, cu un avans de 1,2%, însă numai pe sectorul auto. Vânzările au înregistrat scăderi pe toate regiunile, cu excepția Orientului Mijlociu + Africa și Eurasiei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Cifra de afaceri a PSA Group s-a ridicat la aproape 12 miliarde euro în trimestrul al treilea al acestui an, fiind cu 1,2% mai mare decât cea înregistrată în perioada similară a anului trecut. Din cauza unei scăderi de 7,4% a diviziei de componente, Faurecia, pe întreg grupul rezultatul a fost aproape similar (-0,8%), cu 15,45 miliarde euro venituri.

În total, PSA a vândut în trimestrul al treilea 588.576 autovehicule, cu 12,7% mai puține (-86.000 de unități, comparativ cu iulie – septembrie 2019).

Cifrele pe regiuni arată scăderi pe aproape toate piețele, așa cum sunt ele împărțite în cadrul companiei. Cel mai mare declin a fost în China, 68%, cu numai 8.827 unități vândute, comparativ cu 27.469, în trimestrul 3 din 2019, urmată de America de Sud (-23,5%, 25.299 unități) și Europa, cea mai mare piață a grupului, unde scăderea a fost de 12,9%, însă volumul pierdut este de departe cel mai mare: 495.581 unități, cu peste 73.000 vehicule în minus.

Pe mărci, DS are cea mai mare scădere în trimestrul 3, 28,7%, însă are cea mai maică pondere în volumul grupului. Opel, cu 150.933 unități, a pierdut 22,3% din clienți, iar Citroen, cu 164.524 unități, a avut un declin de 16,4%. Cea mai importantă marcă, Peugeot, a vândut 264.932 unități, cu doar 2,6% mai puține decât anul trecut.

După nouă luni, compania rămâne cu o pierdere mare, 37,1%, la un volum vândut de 1,62 milioane vehicule (inclusiv CKD), cu aproape un milion mai puține decât în urmă cu un an. Opel are cel mai mare declin, 45,3%, cu 417.051 unități vândute, celelalte mărci având însă și ele scăderi de peste 30 de procente.

INFOGRAFICE Măsurile UE și pandemia au produs efecte: industria auto europeană și-a redus semnificativ emisiile de CO2 în 2020 CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Măsurile UE și pandemia au produs efecte: industria auto europeană și-a redus semnificativ emisiile de CO2 în 2020

Veniturile grupului pe întreg intervalul, ianuarie – septembrie, s-a redus drastic cu 25%, la 40,5 miliarde euro, de la 54 miliarde euro în urmă cu un an. Din total, divizia Automotive a realizat venituri de 31,5 miliarde (-25%).

Reprezentanții PSA subliniază succesul produselor electrice ale grupului, în special al modelelor Peugeot 208 și 2008, Opel Corsa, toate trei cu versiuni full-electric, dar și a lui Citroen C5 Aircross cu motorizare PHEV.

PSA transmite că obiectivul principal al grupului rămâne neschimbat, o marjă operațională medie de peste 4,5% pentru divizia Auto, pentru perioada 2019 – 2020, pe o piață care este estimată să aducă un declin de 25% în Europa, 30% în America Latină, 20% în Rusia și 10% în China.

Grupul francez PSA urmează să fuzioneze cu compania italo-americană Fiat Chrysler Automobiles, la începutul anului viitor, dacă tranzacția va primi aprobarea Comisiei Europene.

PSA, creștere a veniturilor în trimestrul 3, pe divizia auto, și scădere ușoară pe întreg grupul

viewscnt
Afla mai multe despre
psa rezultate financiare
peugeot vanzari
citroen vanzari 2019
opel psa vanzari auto
piata auto