
Cu toate acestea, informația a circulat, răspândindu-se pe rețelele de socializare.

"Toate datele arată că vehiculele electrice sunt mult, mult mai puțin susceptibile de a lua foc decât echivalentul lor pe benzină. Foarte multe incendii pe care le aveți pentru mașinile pe benzină sau diesel pur și simplu nu sunt raportate", a declarat Colin Walker, șeful departamentului de transport din cadrul grupului de reflecție Energy and Climate Intelligence Unit.
În Statele Unite, potrivit unui studiu din 2023 care citează date recente de la National Transportation Safety Board și de la Bureau of Transportation Statistics, mașinile cu motor pe benzină și motor cu ardere internă (ICE) au fost implicate în aproximativ 1.530 de incendii la fiecare 100.000 de mașini vândute.
Pe de altă parte, vehiculele pur electrice (adică cele alimentate doar cu baterii) au fost implicate în 25 de incendii la 100.000 de unități vândute.
Cu toate acestea, spune Paul A. Kohl, profesor la Școala de Inginerie Chimică și Biomoleculară din GeorgiaTech, din Atlanta, "mass-media nu tratează vehiculele electrice și cele cu motoare cu combustie internă la fel, deoarece benzina nu mai este senzațională".


Există, de asemenea, o nedumerire clară pentru pompieri, deoarece incendiile provocate de baterii necesită mai multă apă pentru a fi stinse, pot arde de aproape trei ori mai tare și este mai probabil să se reaprindă, potrivit EV FireSafe. Unele departamente de pompieri au experimentat cu scufundarea completă a mașinilor electrice în rezervoare de apă.
Concluzii

Walker crede că este posibil ca prevalența incendiilor la vehiculele electrice să crească pe măsură ce vârsta medie a bateriilor de pe șosele crește.