Războiul din Ucraina i-a afectat pe transportatorii fluviali din Tulcea, care au rămas fără personal navigant

Războiul din Ucraina i-a afectat pe transportatorii fluviali din Tulcea, care au rămas fără personal navigant
Profit.ro
Profit.ro
scris 18 mai 2023

Războiul din Ucraina a creat probleme unor societăți de transport fluvial din județul Tulcea care au rămas fără personal navigant de specialitate, din cauză că nu au putut asigura un nivel de salarizare similar cu cel al firmelor armatoare din țara vecină.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Deficitul de personal navigant pe ape interioare exista și anterior războiului declanșat de Rusia, însă conflictul armat din Ucraina a accentuat situația.

Volkswagen obține 125 milioane de euro în urma vânzării activelor din Rusia CITEȘTE ȘI Volkswagen obține 125 milioane de euro în urma vânzării activelor din Rusia

"Războiul din Ucraina a creat probleme foarte mari legate de personalul brevetat pe ape interioare. Având în vedere că navlu a crescut foarte mult, ei sunt foarte bine plătiți făcând transport de cereale și bineînțeles de carburanți. Vă dau un exemplu, un căpitan pe Dunăre poate poate primi net 3.500 euro pe lună, plus un spor de Ucraina. Așa cum am negociat noi contractul cu Ministerul Transporturilor, nu putem să susținem asemenea salarii pentru personalul navigant", a declarat pentru Agerpres directorul executiv al societății Navrom Delta SA, Nicolae Chichi.

El a mai spus că o altă problemă în identificarea personalului brevetat este situația de la Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale (CERONAV), institutul care pregătește acest personal.

"Personalul brevetat înseamnă căpitan, timonier, marinar, șef mecanic. Nu-i poți lua de pe stradă și asta e o problemă. Acum este o legislație europeană pentru brevetarea lor și este înghesuială chiar și la CERONAV. Programările nu sunt așa de ușoare. Sunt clase rezervate, lectorii nu sunt foarte mulți, pe toți i-a luat prin surprindere războiul", a menționat directorul Chichi.

Potrivit sursei citate, societatea pe care o conduce plătește un salariu de până la 1.200 de euro unui căpitan de navă și are nevoie de trei timonieri și un căpitan.

"În acest moment, avem nevoie de trei timonieri și de un căpitan, ca să stăm liniștiți în următoarea perioadă, având în vedere că urmează un sezon, zicem noi, foarte bun ca încărcare, ca grafic de circulație, ca număr de persoane pe care noi le vom transporta în acest sezon turistic", a precizat directorul executiv Nicolae Chichi.

România a vândut de două ori mai multe mașini electrice decât Ungaria, Grecia, Cehia. Dacia, cotă de piață record în UE CITEȘTE ȘI România a vândut de două ori mai multe mașini electrice decât Ungaria, Grecia, Cehia. Dacia, cotă de piață record în UE

Societatea Navrom Delta SA este singura care îndeplinește condițiile impuse de stat pentru a efectua transportul regulat al mărfurilor și călătorilor în rezervație, periodic MTI organizând licitații pentru acordarea subvenției necesare efectuării acestor curse.

În Delta Dunării locuiesc circa 10.000 de persoane, multe dintre ele cu venituri mici.

viewscnt
Afla mai multe despre
tulcea
personal
transportatori