Rechemare în service, în România, pentru I-Pace, primul SUV electric al Jaguar

Rechemare în service, în România, pentru I-Pace, primul SUV electric al Jaguar
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 iun 2019

Jaguar marchează primele rechemări pentru o mașină electrică în România. Modelul Jaguar I-Pace, primul SUV electric al mărcii, are o problemă la sistemul de frânare, din cauza sistemului de regenerare a energiei de frânare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Importatorul Premium Auto, cel care distribuie pe piața românească automobilele Jaguar și Land Rover, a anunțat demararea unei rechemări în service pentru primele 29 de automobile electrice vândute de marca Jaguar în România. Este vorba despre I-Pace, primul SUV electric din Europa, lansat anul trecut pe piețele globale.

Defecțiunea care trebuie remediată în cadrul campaniei este una care afectează sistemul de frânare. Potrivit descrierii oficiale, “în eventualitatea în care sistemul de frânare regenerativă se defectează, timpul în care sistemul de frânare prin fricțiune atinge 75% compensare din cererea de frânare inițială nu îndeplinește cerințele și reglementările în vigoare privind frânarea. Reglementarea permite un interval de timp de 1 secundă între defectarea sistemului electric de frânare regenerativă și compensarea asigurată de sistemul de frânare prin fricțiune, pentru a atinge 75% din forța de frânare inițială solicitată de șofer. La vehiculele I-PACE afectate, compensarea se prelungește până la 1,5 secunde. Această situație nu afectează funcționarea sistemului de frânare prin fricțiune.”

Practic, într-un limbaj mai simplu, mașinile I-Pace folosesc o frânare regenerativă, asigurată de un motor/generator electric. Dacă acesta se strică, legislația europeană prevede ca sistemul clasic, prin frecare, să intre în funcțiune într-o secundă. La I-Pace, compensare se face într-o secundă și jumătate.

Ceea ce se întâmplă în realitate este explicat tot de cei de la Jaguar: “Șoferul va experimenta o scurtă reducere a forței de decelerare între momentul defectării sistemului electric de frânare regenerativă și începutul compensării de către sistemul de frânare prin fricțiune. Vehiculele aflate în aceste condiții nu îndeplinesc cerințele de performanță reglementate pentru o defecțiune electrică la sistemul de frânare regenerativ și există riscul ca distanța de frânare să fie extinsă în mod neașteptat.”

Proprietarii celor 29 de mașini vor primi scrisori prin care sunt invitați să facă o actualizare a software-ului care controlează modului electronic de comandă a grupului motopropulsor.

FOTO Mercedes se pregătește să lanseze noul SUV GLB, cu o cutie automată fabricată la Sebeș și 7 locuri CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes se pregătește să lanseze noul SUV GLB, cu o cutie automată fabricată la Sebeș și 7 locuri

Problema afectează toată producție Jaguar I-Pace la nivel global, fiind vizate de rechemare peste 3.000 de unități.

Jaguar I-Pace este un automobil revoluționar, fiind primul SUV european complet electric. Are o autonomie în ciclu WLTP de 470 km, dispune de un motor electric de 400 CP și tracțiune integrală, și are o accelerație de 4,8 secunde de la 0 la 100 km/h. Prețul de pornire pe piața din România este de 77.290 euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
jaguar
i-pace
rechemare jaguar i-pace
jaguar land rover
masini electrice