Primul automobil electric al Renault, din noua generație, Megane E-Tech, lansat la Salonul Auto IAA Munchen, a ajuns deja în faza de comenzi, fiind anunțate prețurile cu care clienții îl pot cumpăra.
Renault a anunțat că Megane E-Tech va fi disponibil la dealeri în prima parte a anului 2022, fiind anunțate deja prețurile pentru versiunile ce vor fi la dispoziția clienților. Renault Megane E-Tech este un automobil compact, dezvoltat pe platforma CMF-EV a Alianței Renault Nissan Mitsubishi, care are ca misiune intrarea pe segmentul pe care se află deja VW ID.3, unul dintre cele mai populare vehicule electrice de pe piață în acest moment. Teoretic, modelul francezilor vine cu tehnologie ceva mai nouă și cu experiența lui ZOE, din care inginerii francezi au preluat toate punctele forte.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Renault Megne E-Tech are o mulțime de elemente comune cu a doua generație Nissan Leaf și are la bază conceptele Morphoz și eVision, prezentat în 2019 și 2020.
Mașina este extrem de compactă, cu o lungime de 4,21 metri, noua tendință a mașinilor electrice care câștigă spațiu la interior datorită ampatamentului mărit și a noii arhitecturi electrice. Are bateria amplasată sub podea, ceea ce îi asigură un centru de greutate coborât, forțând și o creștere a înălțimii, amplificată de roțile de 20 de inci.
Versiunile de motorizare oferite de Renault pe noul E-Tech se bazează pe motorul electric dezvoltat de Nissan și Renault, francezii având propria linie de producție în Franța, acolo unde se produce, de altfel întreg automobilul. Vorbim despre un motor asincron, aceeași tehnologie utilizată și pe Zoe, despre care Renault spune că este superioară celei cu magneți permanenți, având și o greutate redusă, de 145 kg. Versiunea inferioară are 130 CP și 250 Nm, în timp ce vârful de gamă va oferi 220 CP și 300 Nm, valori specifice unui automobil sportiv veritabil. Bateria are o densitate crescută de energie, 600 Wh/litru, răcită cu apă, având o greutate de 395 kg și două variante de capacitate: 40 kWh pentru versiunea entry, cu autonomie de 300 km, și 60 kWh, cu autonomie de 470 km. Bateria are garanție 8 ani, oferită pentru o degradare a capacității mai mare de 70% din capacitatea inițială.
Nu în ultimul rând, sistemul de încărcare este conceput pentru a fi utilizat pentru toate tipurile de stații, de la priza domestică, de 2,3 kW, până la stațiile de viteză, de 22 kW, trifazic, la care poate încărca energie pentru 160 km pe oră. De asemenea, pe versiunile de top va dispune de charger de curent continuu de 130 kW, care asigură o recuperare de 300 km în 30 de minute.
Noul Megane E-Tech va fi oferit în România pe trei niveluri de echipare, Equilibre, Techno și Iconic, diferențele fiind date atât de bateriile disponibile, cât și de celelalte echipamente.
Versiunea de intrare, Equilibre are o baterie de 40 kWh și versiunea de 130 CP a motorului electric, iar prețul anunțat este 32.900 euro, mai scump decât ID.3 sau mai ieftin cu aproape 4.000 de euro decât Nissan Leaf. Printre dotările anunțate se numără senzorii de ploaie, faruri LED, asistență pentru menținerea benzii, avertizare de coliziune frontală, cameră video spate și jante din aliaj de 18".
Echiparea Techno are un preț de start de 40.900 euro, fiind dotat cu baterie de 60 kWh și motorul electric de 220 CP. Are display central de 12 inci, faruri direcționale, volan încălzit, 6 difuzoare audio, servicii Google Automotive +, iluminare ambientală, oglindă centrală cu auto reglare, dar și jante de 20.
CITEȘTE ȘI Bonus record pentru angajații Mercedes-Benz, pe final de an. Cea mai mare primă din istoria companiei. "Angajații noștri sunt cheia către succes."Echiparea de top, Iconic, va costa 45.400 euro, printre echipamente numărându-se interiorul personalizabil cu scaune din piele, senzori pe toate laturile mașinii, sistemul multimedia premium OpenR Link și caroserie în două tonuri, dar și chargerul de 22kW.
Renault anunță și un pachet de finanțare pentru aceste modele care începe de la 200 de euro pe lună, care include pachetul de întreținere și asistență rutieră. Cei care optează pentru achiziția prin Programul Rabla, vor plăti pentru un Renault Megane E-Tech începând de la 21.000 de euro.
Constructorul francez oferă clienților și un plan de date gratuit pe 5 ani pentru sistemul OpenR Link, care permite inclusiv actualizarea automată a firmware-ului pe parcursul acestei perioade.
Renault precizează că va începe să preia comenzi pentru noul model începând din luna februarie 2022.