Renault își schimbă planurile privind piața din China, cu un parteneriat cu Geely, dar riscă un conflict nou cu Nissan

Renault își schimbă planurile privind piața din China, cu un parteneriat cu Geely, dar riscă un conflict nou cu Nissan
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 aug 2021

Renault a anunțat încheierea unui nou parteneriat cu una dintre cele mai active companii auto chineze, pe piața europenă. Geely Holding, considerată cel mai mare constructor auto din China cu acționari privați. Memorandumul prevede o cooperare pe piețele din China și Coreea de Sud, dar pune în pericol angajamentele din Alianța Renault Nissan Mitsubishi pe aceste piețe.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Renault a reușit să semneze un memorandum de înțelegere cu proprietarii Volvo, Geely Holding, care dețin și un pachet de 10% din Daimler, pentru o colaborare pe piața chineză, dar și pe cea din Coreea de Sud. Detaliile oferite oficial nu sunt foarte generoase, dar ele pun un semn de întrebare asupra organizării Alianței Renault Nissan Mitsubishi, care prevedea utilizarea sistemului leader-follower, în care fiecare companie membră să dețină controlul pe o piață strategică. În cadrul acestei organizări, Nissan și-a preluat rolul de leader pe piața din China, în timp ce Renault s-a retras pur și simplu din rețeaua comercială chineză, cu mașinile sale.

Ce prevede memorandumul: cele două companii partenere vor lansa pe piața din China automobile hibrid sub marca Renault. În Coreea de Sud, cei doi parteneri vor analiza posibilitatea de produce de vehicule bazate pe platforma Lynk & Co, una din mărcile Geely dedicată mașinilor electrice și PHEV. În plus, cele două companii „vor pune în valoare avantajele competitive în tehnologie și sisteme industriale pentru crea experiențe de mobilitate de top”.

Anunțul privind acordul nu spune prea multe, dar pot fi analizate mai multe implicații ale acestei înțelegeri. În primul rând, Renault vrea să revină în China, ceea ce este de înțeles, pentru că este cea mai mare piață auto din lume. În același timp, francezii pun în pericol din nou relația cu Nissan, după ce conveniseră împreună că le cedează această piață. Nu în ultimul rând, Geely ar putea trăda interesul pe care îl are pe piața sud-coreeană, acolo unde Renault a eșuat cu brandul Samsung Motors, dar unde deține o fabrică ce ar putea fi de folos chinezilor. În schimbul acestei facilități, în care și Nissan a produs cândva automobile, Geely ar putea întinde Renault mâna de ajutor necesară pentru a reveni în China cu mai mult succes decât prima dată.

Peste 2 luni: automobile Tesla – fabricate în Germania CITEȘTE ȘI Peste 2 luni: automobile Tesla – fabricate în Germania

Mențiunea privind introducerea, prin acest parteneriat, de vehicule hibrid în China ar putea să acopere parțial relația cu Nissan, deoarece la momentul retragerii francezii au precizat că vor menține active vânzările de vehicule electrice.

Renault a avut un parteneriat local în China cu cei de la Dongfeng, care sunt acționari la PSA, însă relația cu aceștia s-a deteriorat. Practic, odată cu retragerea francezilor, parteneriatul s-a rezumat doar la producția modelelor Renault K-ZE și Dacia Spring.

Renault și Nissan au transmis în ultimele luni mesaje clare că au depășit momentul Carlos Ghosn și au reluat proiectele comune, mai ales pe cele care au în centru platformele electrice, pe care ambele mărci își dezvoltă propriile modele.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault geely
renault nissan
renault hibrid