Samonid, Continental Timișoara: Suntem pregătiți să producem mai mult pentru mașini electrice, dacă piața o cere

Samonid, Continental Timișoara: Suntem pregătiți să producem mai mult pentru mașini electrice, dacă piața o cere
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 11 iun 2016

Fabrica de anvelope din Timișoara a grupului german Continental este pregătită să majoreze producția de anvelope destinate echipării segmentului de mașini electrice, dacă piața o va cere, aceasta fiind una dintre principalele direcții de dezvoltare avute în vedere de companie, a declarat, pentru Profit.ro, directorul general al Continental Automotive Products Timișoara, Sorin Samonid.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Noi producem deja anvelope speciale pentru modelul electric Renault Twizy. Suntem în discuții în prezent cu alți potențiali clienți, am putea să producem și pentru alte modele", a spus Samonid.

Acesta a explicat că fabricarea anvelopelor pentru mașini electrice reprezintă o provocare aparte din punct de vedere tehnologic.

"Anvelopele pentru mașini electrice trebuie să fie foarte silențioase, spre deosebire de cele pentru mașini clasice, la care se aude motorul. În plus, trebuie să ținem cont de dorința firească a producătorilor de a face ca bateriile acestor mașini să țină cât mai mult. În același timp, cauciucurile trebuie să aibă și un comportament deosebit la frânare, pentru partea de siguranță. Însă orice frecare suplimentară, care ajută la frânare, consumă din baterie. Sunt două exigențe oarecum antagonice, care însă trebuie compatibilizate, trebuie să avem și siguranță la frânare, și baterie cât mai rezistentă", a arătat șeful Continental Timișoara.

Cacealmaua restituirii vechilor taxe auto nu a ținut. CJUE obligă statul să restituie și timbrul de mediu CITEȘTE ȘI Cacealmaua restituirii vechilor taxe auto nu a ținut. CJUE obligă statul să restituie și timbrul de mediu

El a adăugat că fabrica de la Timișoara este pregătită pentru creșterea cererii de anvelope pentru mașini electrice, pe măsură ce aceste modele auto se vor ieftini. "Tesla pregătește un model care va costa undeva pe la 35.000 de dolari. Mașinile electrice devin tot mai accesibile publicului larg", a arătat Sorin Samonid.

Optimismul său pare a fi susținut de planurile actualului Guvern. Executivul are în vedere instalarea a 10.000 de stații de încărcare a mașinilor electrice, iar de anul trecut se acordă subvenții de 20.000 de lei la cumpărarea unui autovehicul pur electric și de 5.000 de lei la achiziția unui autovehicul electric hibrid, prin Administrația Fondului pentru Mediu.

Mai mult, în cadrul recentei sale vizite în Statele Unite, premierul Dacian Cioloș a discutat cu președintele Ford, Mark Fields, despre dezvoltarea unor capacități de producție destinate automobilelor electrice la fabrica din Craiova a americanilor.

Actualizarea sistemelor IT ale Enel Energie și Enel Energie Muntenia atrage mulți ofertanți. Miza contractului - 15,8 mil. lei CITEȘTE ȘI Actualizarea sistemelor IT ale Enel Energie și Enel Energie Muntenia atrage mulți ofertanți. Miza contractului - 15,8 mil. lei

Sorin Samonid a mai spus că dezvoltarea segmentului mașinilor electrice depinde mult și de evoluția cotațiilor la țiței, pe care se bazează prețurile carburanților auto. Nu este singurul lucru influențat de prețul petrolului.

"Ne-a ajutat prăbușirea prețului petrolului, pentru că ne-au scăzut costurile cu materiile prime, de care depindem foarte mult. La centrul de cercetare al Continental din Hanovra se studiază crearea de alternative la materiile prime fosile. Acolo s-a produs, de exemplu, o anvelopă din cauciuc obținut din sevă de păpădii. E drept, de la prototip la producția de serie mai e cale lungă", recunoaște directorul general al Continental Timișoara.

Continental Automotive Products a terminat anul trecut cu un profit net de peste 710 milioane lei, cu 18% mai mare comparativ cu cel obținut în 2014. Cifra de afaceri a companiei a avansat cu 6,66%, la 2,848 miliarde lei.

VIDEO O proprietate din Beverly Hills deținută de Cher și Eddie Murphy, scoasă la vânzare pentru 85 milioane dolari CITEȘTE ȘI VIDEO O proprietate din Beverly Hills deținută de Cher și Eddie Murphy, scoasă la vânzare pentru 85 milioane dolari

"Primul trimestru din 2016 se arată foarte bun, comparat cu primul trimestru din 2015, adică producem mai mult, dar și vindem mai mult, atât pe piața locală, cât și pe cea externă. Exportăm cam 80% din producție. Și profitabilitatea e pe un trend pozitiv", a mai spus Samonid, fără să dea cifre.

De anul trecut, fabrica din Timișoara livrează anvelope UHP (Ultra High Performance - performanță foarte ridicată) pentru automobilele Jaguar. Tot în 2015, Continental Timișoara a finalizat o investiție de 10,5 milioane de euro într-un sistem de reducere a mirosurilor emanate în procesul de producție, care a diminuat percepția mirosului specific producției de anvelope cu până la 80%.

Fabrica din Timișoara a fost înființată în 1998 ca proiect greenfield, iar în 2000 a început producția de serie. Grupul german a investit peste 370 milioane de euro la Timișoara, de unde a livrat până în prezent peste 165 de milioane de anvelope.

Până la sfârșitul anului 2014, Continental a investit circa un miliard de euro în activitățile din România. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deține șapte unități de producție și trei centre de cercetare și de dezvoltare în Timișoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov și Iași. Continental este partener într-un joint-venture la Slatina și are un centru de distribuție al anvelopelor pentru Europa de Est, în Săcălaz.

viewscnt
Afla mai multe despre
continental ag
continental timisoara
continental anvelope
anvelope continental
masini electrice
anvelope masini electrice
sorin samonid