Scădere a vânzărilor de mașini pe benzină și creștere importantă la diesel, în România

Scădere a vânzărilor de mașini pe benzină și creștere importantă la diesel, în România
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 feb 2024

Luna ianuarie a adus o revenire a pieței auto de pe continent, cu o creștere de peste 12 procente, după ce sfârșitul de an venise cu un declin de 3%. Mașinile electrice au continuat să-și majoreze volumul și ponderea în piață, însă în România s-a înregistrat un puternic avans al motorizărilor diesel, relevă datele analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Statisticile oficiale privind înmatriculările de autoturisme din Europa arată o majorare semnificativă a înmatriculărulilor de autoturisme diesel pe piața din România. Volumul de 1.701 unități a fost mai mare cu 31,8% față de ianuarie 2023, ceea ce arată că potențialul acestui tip de motor nu a fost epuizat deocamdată.

FOTO Start într-un amplu proiect de construire a unei noi magistrale de metrou CITEȘTE ȘI FOTO Start într-un amplu proiect de construire a unei noi magistrale de metrou

În același timp, motorizările pe benzină au scăzut cu aproape 10 procente, la un volum total de 3.929 unități, cu peste 300 mai puține decât în urmă cu un an. De cealaltă parte, în zona electrificată, vestea bună este că numărul vehiculelor cu baterii a crescut cu 52%, apropiindu-se foarte mult de cele diesel, respectiv cu 1.631 unități, față de numai 1.073 în urmă cu un an. Și hibridele au crescut (România raportează cumulat mașinile HEV și PHEV), cu 25,7%, la 4.215 unități, în creștere cu aproape 1000 de unități față de 2022.

În acest moment, cota de piață a mașinilor 100% electrice a urcat la 12,8%, la mică distanță de cea a dieselului (13,4%). Hibridele au ajuns în acest moment segmentul cel mai vândut din piață, cu 33,1%, urmat de benzină (30,9%), însă diferența este dată de motorizările GPL (9,9% din piață), care sunt, de fapt, motoare cu benzină + GPL, cele mai multe provenind de la Dacia.

Amenzi de mii de lei date taxiurilor din aeroporturi CITEȘTE ȘI Amenzi de mii de lei date taxiurilor din aeroporturi

În total, România a înmatriculat în ianuarie 12.733 autoturisme, așa cum anunțase anterior DRPCIV, creșterea pieței fiind de numai 3,8%.

La nivelul Uniunii Europene, s-a înregistrat un volum de 851.690 de autoturisme înmatriculate, ceea ce înseamnă o creștere de 12,1% față de anul trecut, fiind recuperată astfel pierderea din luna decembrie.

Creșterea a fost susținută în special de piețele majore: Germania (+19,1%), Italia (+10,6%), Franța (+9,2%) și Spania (+7,3%).

În ceea ce privește tipul de motorizare preferată de europeni, luna ianuarie a adus o nouă creștere a cotei de piață pentru electrice (92.741 unități), la 10,9% din total (9,5% în ianuarie 2023), în timp ce mașinile hibride au avut o cotă de aproape 30%, care consolidează poziția de motorizare preferată, după benzină, care avea în ianuarie 35,2%, în timp ce dieselul a scăzut din nou, la 13,4%. Practic, cele două tipuri de motoare cu combustie neelectrificate au scăzut pentru prima dată sub 50%.

APIA vede viitorul în România: Electrificatele, așa-numitele vehicule „verzi” - pondere mai mare de 3 ori decât mașinile diesel CITEȘTE ȘI APIA vede viitorul în România: Electrificatele, așa-numitele vehicule „verzi” - pondere mai mare de 3 ori decât mașinile diesel

O veste importantă este și cea referitoare la revigorarea vânzărilor de automobile PHEV, care au avut un volum de 66.660 unități, cu 23,8% mai multe decât în urmă cu un an, cota acestui tip de motor urcând la 7,8% din totalul pieței de autoturisme noi din UE.

Situația vânzărilor pe mărci arată o nouă creștere pentru Dacia, cu 7,9%, la un volum care s-a apropiat de 50.000 de unități înmatriculate în UE și de 51,673 în Europa lărgită. Cu toate acestea, cota de piață a Dacia a scăzut ușor, ca urmare a creșterilor mai mari obținute de alte mărci (Skoda, SEAT, Peugeot, Opel, Citroen). La polul opus sunt mărci importante care au încheiat luna cu declin, inclusiv ldierul pieței, VW (-5,2%) și Renault, a doua cea mai populară marcă europeană (-12,2%). De altfel, rezultatul francezilor a condus la o scădere de 2,1% a vânzărilor grupului Renault, din care face parte Dacia, cota de piață a grupului fiind diminuată cu mai mult de un punct procentual.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari romania
piata auto romania
piata auto
inmatriculari europa
inmatriculari dacia