Scădere abruptă a vânzărilor Dacia în Franța. Marca românească va încheia 2019 pe minus, în premieră

Scădere abruptă a vânzărilor Dacia în Franța. Marca românească va încheia 2019 pe minus, în premieră
scris 9 dec 2019

Dacia a intrat într-o perioadă de recul pe piața din Franța și este foarte probabil ca vânzările mărcii românești din acest an să se încheie, în premieră, cu o scădere în comparație cu anul trecut, potrivit datelor publicate de asociația constructorilor de automobile din această țară.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

După ani de creștere, pare că Dacia s-a plafonat pe piața din Franța, fără modele noi. În luna noiembrie, înmatriculările de autoturisme Dacia au scăzut cu un procent impresionant, 21%, în comparație cu luna similară de anul trecut. Au fost 9.770 autoturisme înmatriculate, față de 12.351, în anul anterior. Cauzele nu sunt foarte clare, deocamdată, fiind posibil ca dereglajul introducerii WLTP în 2018 să fi influențat datele din noiembrie, însă situația mărcii rămâne negativă, pe ansamblul întregului an. Mai exact, după 11 luni, Dacia a înmatriculat 125.762 de autoturisme, cu 3,8% mai puține decât în 2018 (130.723).

Diferența în minus a crescut față de luna trecută, la circa 5.000 de vehicule, astfel că este imposibil ca această diferență să fie recuperată. Chiar dacă nu sunt cunoscute cauzele exacte ale declinului, este cert, totuși, faptul că Dacia nu a mai avut nicio lansare de modele noi în ultimul an, Duster fiind, de altfel, singura noutate în ultimii 8 ani, o situație care nu avea cum să nu afecteze vânzările europene.

Scădere abruptă a vânzărilor Dacia în Franța. Marca românească va încheia 2019 pe minus, în premieră

Piața de autoturisme din Franța a înregistrat o creștere ușoară în noiembrie, cu +0,7% față de noiembrie 2018, dar rămâne cu puțin sub nivelul înregistrat anul trecut, după 11 luni. Este interesant de văzut dacă în luna decembrie vânzările vor acoperi scăderea de până acum sau anul se va încheia pe minus.

Renault a schimbat intempestiv directorul global de marketing. Noul șef vine de la Renault Italia CITEȘTE ȘI Renault a schimbat intempestiv directorul global de marketing. Noul șef vine de la Renault Italia

Grupul Renault, din care face parte Dacia, a reușit să contribuie pozitiv la cifrele franceze de autoturisme, cu ajutorul Renault, care a înregistrat o creștere de 27 de procente în noiembrie. Cu toate acestea, grupul francez păstrează o scădere de 2,1% față de anul trecut, cu -2% pentru marca Renault.

La PSA, situația este invers. În noiembrie, ambele mărci de bază, Peugeot și Citroen, au scăzut, la fel și Opel, cu un procent uriaș (-37%), dar pe cele 11 luni care au trecut din acest an, grupul este pe plus (1%).

În rândul mărcilor non-franceze, există grupuri pe creștere, cum este cazul VW, cu plus pentru toate brandurile, și grupuri care pierd, cum este FCA (-16%), Ford (-7%), sau Nissan (-34%).

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
dacia
franta
inmatriculari dacia franta
piata auto