Au fost introduse noi cerințe de siguranță pe care producătorii trebuie să le respecte atunci când fabrică bateriile cu care sunt dotate vehiculele noi puse la vânzare în Uniune.
Printre cele mai importante sunt îmbunătățirea ventilației sistemelor reîncărcabile de stocare a energiei electrice, testele noi pentru supraîncărcare, suprasarcină și impact, dar și măsurile care să asigure o propagare termică mai lentă, un proces care asigură mai mult timp pentru ca ocupanții să iasă din vehicul în cazul unui incendiu.

A apărut și procedura “sfârșit de serie”, o excepție de la normele de omologare aflate în vigoare pentru a fi permisă înmatricularea vehiculelor noi care nu mai respectă cele mai recente standarde tehnice de omologare, dar care au fost fabricate înainte de data la care respectivele norme au devenit obligatorii.
Practic, este o derogare acordată în baza legii de Registrul Auto Român pentru număr limitat de vehicule care fac parte dintr-o serie de producție finalizată și care au rămas nevândute sau neînmatriculate.
Procedura “sfârșit de serie” este aplicată vehiculelor fabricate fără implementarea noilor norme.

Pentru mașinile declarate sfârșit de serie, RAR face această mențiune în CIV sub forma „Conform tehnic pentru înmatriculare până la data de ...”.
