Schimbări la vârful Volkswagen Group și aproape 90 de miliarde euro investiți în electrificare

Schimbări la vârful Volkswagen Group și aproape 90 de miliarde euro investiți în electrificare
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 dec 2021

Informațiile care au fost vehiculate pe surse zilele trecute au fost confirmate în mare măsură odată cu anunțurile făcute de Hans Dieter Pötsch, președintele Volkswagen Group. Cele mai importante sunt legate de noile funcții ale lui Ralf Brandstatter. În același timp, au fost anunțate strategiile pentru următorii ani, în electrificare, care includ investiții în uzina din Wolfsburg, dar și în alte facilități ale grupului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Schimbări importante la vârful celui mai mare constructor de automobile din Europa și al doilea la nivel global au fost anunțate de companie, în cadrul unei conferințe la care au participat președintele Hans Dieter Pötsch și CEO-ul Herbert Diess. Aceștia au anunțat noile mutări în management, dar și strategia companiei pentru următorii ani.

La nivelul managementului, schimbarea majoră este cea care îl privește pe Ralf Brandstatter, cel care conduce acum marca VW. El va prelua conducerea grupului de mărci de volum, VW, Skoda și SEAT, de la 1 ianuarie 2022. De la 1 august, va conduce și divizia din China a grupului. Brandstatter va deveni membru al Consiliului de Adminsitrație al VW AG, unde va avea responsabilitate pe marca VW. Herbert Diess, care va păstra coordonarea acestor activități, va prelua și responsabilitatea companiei CARIAD, noua divizie de software a grupului. Până acum, CARIAD era condusă de Markus Duesmann, șeful Audi.

În locul lui Brandstatter va fi numit Thomas Schäfer, în prezent CEO Skoda. Acesta va fi numit mai întâi COO al VW, la 1 aprilie, „pentru a se familiariza cu noua funcție”. La 1 august va deveni și el membru al Consiliului de Administrație al VW AG.

Ministrul Mediului anunță posibile majorări de taxe: În continuare sunt mai multe mașini second hand înmatriculate în România decât mașini noi CITEȘTE ȘI Ministrul Mediului anunță posibile majorări de taxe: În continuare sunt mai multe mașini second hand înmatriculate în România decât mașini noi

Alte schimbări îi includ pe Manfred Doss, care devine șeful „Integrity and Legal Affairs”, Hauke Stars, care devine responsabil cu IT în Consiliul de Amdinsitrație, și pe Hildegard Wortmann, care rămâne responsabilă cu vânzările la Audi dar va deveni membru al Consiliului de Administrație al VW AG.

De asemenea, a fost anunțată prelungirea contractului pentru Gunnar Kilian, responsabil în board pentru HR și divizia Truck & Bus.

„Cu rezoluția adoptată azi, oferim Consiliului de Administrație al grupului o bază și mai mare. În același timp, toate domeniile strategiei centrale sunt întărite cu focus pentru oamenii potriviți pentru fiecare funcție. Aasta dă consiliului și mai multă putere pentru a ataca cu succes țintele strategice ale anilor ce vin”, a spus Hans Dieter Pötsch.

Uzina Wolfsburg se transformă

Din punct de vedere strategic, anunțul VW conține informații la fel de importante. Uzina principală a grupului, cea din Wolfsburg, care a fost obiectul disputelor între Herbert Diess și scindicate, din cauza lipsei de investiții, va beneficia de o infuzie de 21 de miliarde de euro, o sumă necesară pentru transformarea ei în uzină pentru mașini electrice. Investiția se va derula în următorii doi ani și va aduce producția modelului ID.3 în Wolfsburg. Tot aici a fost aprobat pentru derulare proiectul Trinity, care este reprezentat de trei automobile ale Audi, Porsche și Bentley.

Celelalte uzine vor primi și ele investiții pentru electrificare, în valoare totală de 89 de miliarde euro. Hanovra este una ditnre uzine, aici urmând să fie produs proiectul Artemis, despre care companie spune că este „cel mai important proiect al viitorului”. De asemenea, a fost confirmată producția de caroserii pentru Bentley. Și tot la Hanovra va fi produsă o versiune a viitorului ID.Buzz, ID.California, precum și versiunea autonomă ID. BUZZ AD.

Uzinele de componente vor continua și ele transformarea în unități de producție pentru e-mobilitate, un proces început în 2015. La Braunschweig, Salzgitter și Kassel vor fi produse sisteme de baterii, rotoare și statoare pentru motoare electrice, dar și componente pentru platforma SSP, cea care va lua locul actualei MEB.

ULTIMA ORĂ VIDEO Dacia Spring - scor slab la testele EuroNCAP, dar depășește Renault Zoe, care a luat zero stele CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO Dacia Spring - scor slab la testele EuroNCAP, dar depășește Renault Zoe, care a luat zero stele

De asemenea, a fost decisă înființarea unei companii care va prelua toate activitățile legate de producția de baterii din Europa, care se va ocupa și de investiții alături de parteneri. O investiție de 2 miliarde de euro va fi dedicată producției de celule de baterii într-o gigafabrică în Saxonia Inferioară, începând din 2025.

Stephan Weil, premierul landului Saxonia Inferioară, care este și membru în boardul VW AG, a transmis că investiția de 89 de miliarde de euro „este un angajament clar”, în electromobilitate și digitalizare.

Alte investiții ale grupului vor cuprinde uzinele din Leipzig, unde va fi produsă platforma PPE pentru Porsche, la Neckarsulm, în uzina Audi, în Bruxelles, pentru viitoarul Audi Q8 e-tron, în Spania, în uzina din Martorell, a SEAT, unde vor fi produse două mașini noi, electrice, și în Pamplona.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw group management
ralf brandstatter
herbert diess
uzina wolfsburg