Skoda - vânzări în scădere, toate modelele non-SUV fiind în declin

Skoda - vânzări în scădere, toate modelele non-SUV fiind în declin
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 dec 2018

Skoda a livrat un număr de 110.100 vehicule în luna noiembrie, la nivel global, în scădere față de anul trecut, și a ajuns la un nivel total, în acest an, de 1,14 milioane de vehicule livrate. Creșterea față de anul trecut este de peste 5 procente.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

După ce a depășit pragul de 1 milion de autovehicule livrate, în luna octombrie, în noiembrie Skoda a raportat 110.100 automobile livrate și un volum de 1.148.600 vehicule de la începutul anului. În luna noiembrie, livrările au scăzut cu aproape 4 procente, în special din cauza Chinei, cea mai mare piață a mărcii. Aici dezechilibrele de pe piață au generat o scădere de 24,3% pentru marca cehă, cu 28.000 de unități livrate. Cu toate acestea, de la începutul anului, piața chineză a adus o creștere de 7,7%, cu 304.300 vehicule. Tot în scădere a fost și piața din India, -4,1%, în timp ce Rusia aînregistrat o creștere foarte mare, 42,9% față de anul trecut (8.200 vehicule).

Pe piețele europene, Skoda s-a comportat în general bine, într-o lună în care majoritatea mărcilor au fost afectate, în continuare, de introducerea WLTP. Astfel, în Europa de vest (+7,8%), piețele majore, precum Germania și Marea Britanie au înregistrat creșteri, iar în Europa Centrală marca a avut mai degrabă scăderi (Cehia - 7,6%), în timp ce în Europa de Est, Skoda a înregistrat de asemenea creșteri (+15,8%).

FOTO Dezastru în materie de siguranță auto la testele EuroNCAP: Fiat Panda, zero stele, Jeep Wrangler, 1 stea CITEȘTE ȘI FOTO Dezastru în materie de siguranță auto la testele EuroNCAP: Fiat Panda, zero stele, Jeep Wrangler, 1 stea

Alain Favey, șeful vânzărilor și marketingului din board-ul companiei, creed că o creștere de 5,1% este o performanță, în contextul condițiile grele din piață, în special cele provocate de WLTP și al declinului din China. Șeful Skoda mizează în continuare pe noua Scala, model ce va intra în showroom-uri în 2019.

Modelele mărcii s-au comportat diferit în noiembrie, cu scăderi pe linie pentru toate modelele non-SUV și creșteri substanțiale pentru SUV-uri. Skoda Octavia rămâne cel mai vândut model al mărcii, dar se află în continuare în declin.

ŠKODA OCTAVIA (31.100; -24.2 %)

ŠKODA RAPID (15.900; -18.0 %)

ŠKODA FABIA (15.600; -15.2 %)

ŠKODA SUPERB (11.900; -10.5 %)

ŠKODA KAROQ (12.300; >300 %)

ŠKODA KODIAQ (15.000; +13.6 %)

ŠKODA KAMIQ (exclusiv China: 5,100; -)

ŠKODA CITIGO (exclusiv Europa: 3,400; +10.5 %)

Pe cele 11 luni care au trecut din acest an, toate piețele importante ale mărcii sunt pe plus, cu creșteri diverse, pe o plajă care începe de la 1,8% în Europa de Vest și ajunge la 30% în Rusia. 

Pentru finalul de an, compania are șanse să încheie cu un volum de vehicule livrate peste cel de anul trecut, când au fost vândute aproximativ 1,2 milioane de automobile, la nivel global, aproape dublu față de volumul vândut de marca românească Dacia.

Skoda - vânzări în scădere, toate modelele non-SUV fiind în declin

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda
piata auto
octavia
scala
vanzari skoda