Stellantis a semnat un contract pentru 100.000 de tone de litiu pentru baterii, produs în Europa cu energie termală

Stellantis a semnat un contract pentru 100.000 de tone de litiu pentru baterii, produs în Europa cu energie termală
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 nov 2021

Stellantis își securizeaază rezervele de litiu necesar producției de baterii pentru autovehiculele electrice, printr-un nou contract încheiat pentru următorii cinci ani.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Stellantis, care în acest moment produce automobile electrice sub cel puțin cinci mărci, a anunțat semnarea unui contract de achiziție pentru cinci ani cu Vulcan Energy, o companie care și-a propus să exploateze litiul sub formă de săruri din Europa, pentru a obține litiu cu emisii zero de carbon.

Contractul Stellantis cu Vulcan Energy prevede livrarea a cel puțin 81.000 de tone de litiu, în următorii cinci ani, cu un volum maxim de 99.000 de tone.

„Acordul se înscrie în strategia de electrificare a Stellantis, prezentată în luna iulie 2021, care prevede garantarea disponibilității materiilor prime cheie pentru pachetele de baterii ale vehiculelor electrificate”, precizează Stellantis.

Constructorul auto franco-italo-american și-a bugetat investiții de peste 30 de miliarde de euro până în 2025 în electrificare și software, având termeni de performanță superiori mediei sectorului auto, cu o eficiență de peste 30% în plus față de industrie.

Dacia Spring ratează finala Car of The Year 2022, în fața rivalilor cu prețuri duble. Fără explicații CITEȘTE ȘI Dacia Spring ratează finala Car of The Year 2022, în fața rivalilor cu prețuri duble. Fără explicații

„Stellantis avansează în strategia sa de electrificare cu rapiditate și putere. Acest acord este o dovadă în plus că noi avem spiritul de competiție necesar pentru a ne ține angajamentele”, a declarat șeful de achiziții al Stellantis, Michelle Wen. „O libertate de mișcare sigură, proprie și abordabilă reprezintă o așteptare puternică a societăților noastre și noi ne angajăm să ne respectăm angajamentele”.

Constructorul auto și-a fixat ca țintă un procent de 70% din vânzările de vehicule în Europa și peste 40% din vânzările din SUA să fie reprezentate de vehicule cu emisii reduse, până în 2030.

Proiectul Vulcan Energy are o localizare în Germania, în Valea Rinului, proiectul fiind dezvoltat pentru exploatarea energiei geotermice pentru producerea de hidroxid de litiu, pornind de la saramurile de litiu, fără utilizarea de combustibili fosili și utilizând un volum minim de apă, care să reducă emisiile de carbon în lanțul de aprovizionare cu metale pentru baterii.

Fondatorul Vulcan Energy, Francis Wedin, spune că acordul semnat cu Stellantis se încadrează în planurile companiei de aprovizionare cu litiu a fabricilor de baterii din Europa. „Proiectul Vulcan Zero Carbon Litihium urmărește să reducă distanța de transport a produselor chimice pe bază de litiu în Europa, iar poziția noastră în Germania, în apropiere de gigafabricile europene ale Stellantis se înscrie în această strategie”.

Litiul este substanța esențială în producția de baterii pentru vehiculele electrice, fiind un metal destul de răspândit, dar cu rezerve majore în țări precum Chile sau Australia. Litiul poate fi exploatat ca minereu, așa cum este în Australia, sau în lacuri cu saramuri de litiu, cum sunt cele din America de Sud. China și Europa au și ele resurse de litiu, chiar dacă nu la fel de mari precum cele din Australia sau America de Sud. Exploatarea litiului a generat nenumărate critici din partea organizațiiilor de mediu, atât în privința zonelor de minare și extragere, cât și în privința procesului de industrializare, pentru producerea litiului în forma cerută de baterii.

Experții susțin că Pământul deține resurse de litiu de aproximativ 14 milioane de tone, cu o capacitate de 80 – 90.000 de tone anual, iar utilizarea acestor rezerve ar fi suficientă pentru maxim 20 de ani. Specialiștii din industria auto susțin că odată cu atingerea unui nivel de producție de masă a bateriilor, reciclarea celor uzate va readuce în circuit cantități însemnate de materii prime. Resursele pe care se bazează Vulcan Energy se află în Germania, fiind considerată cea mai mare sursă de litiu din Europa, în Valea Rinului, cu o capacitate estimată la 2,5 milioane de tone de litiu.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
litiu europa
vulcan energy
exploatare litiu
masini electrice