Stellantis amenință că se va retrage din China

Stellantis amenință că se va retrage din China
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 oct 2022

Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, un grup care reunește 14 mărci auto, a declarat că s-ar putea retrage de pe piața din China dacă nu reușește să facă afacerea profitabilă pe această piață.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Prezent în cadrul Congresului Automobilwoche din Berlin, Carlos Tavares, CEO al Stellantis, a amenințat că nu dorește să fie vulnerabil în China și este gata să se retragă de pe această piață dacă nu vor exista condiții pentru companie să facă profit. Tavares a lăsat de înțeles că ar putea aînceta nu doar producția de automobile în uzinele partenerilor chinezi, dar ar putea opri și vânzările mărcilor cu care Stellantis este prezentă pe această piață.

Carlos Tavares a încercat să facă o paralelă între condițiile pe care constructorii de automobile europeni le au în China și cele pe care chinezii le-au primit în Uniunea Europeană, el cerând, așa cum a făcut-o și în declarațiile de la Paris, din standul Peugeot, „condiții competitive” în China.

EXCLUSIV INTERVIU Șeful Dacia România dezvăluie „găselnița” cu care a ieșit din impas marca românească. PLUS: Am învățat să mergem în ploaie. Noi vom trage de timp ca la fotbal. Vom trage de timp până când ne fluieră arbitrul CITEȘTE ȘI EXCLUSIV INTERVIU Șeful Dacia România dezvăluie „găselnița” cu care a ieșit din impas marca românească. PLUS: Am învățat să mergem în ploaie. Noi vom trage de timp ca la fotbal. Vom trage de timp până când ne fluieră arbitrul

Stellantis este pe pierdere în China de mai mulți ani, iar Tavares a confirmat acest lucru, spunând că „angajații noștri din Europa sunt nevoiți să lucreze pentru a compensa pierderile din China”.

Stellantis are o serie de dezacorduri cu partenerii cu care construiește și vinde mașinile Jeep în China, aceștia opunându-se unei creșteri a participației Stellantis în compania joint-venture Guangzhou Automobile Group. Contractul cu aceștia datează din 2009, acesta fiind semnat de Fiat la acel moment, companie care ulterior a fuzionat cu Chrysler, iar din 2021 face parte din Stellantis.

Carlos Tavares a mai vorbit despre o posibilă ieșire din China în luna iulie a acestui an.

Stellantis mai are încheiat un parteneriat în China cu Dongfeng, care este și acționar al companiei, venit pe filiera PSA Group.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis china
stellantis dongfeng
jeep