Stellantis a anunțat că prelungește până la 1 noiembrie perioada de suspendare a producției modelului complet electric Fiat 500, pe fondul cererii reduse, transmite Reuters.
Anterior, compania informase că va suspenda producția până la data de 11 octombrie.
Stellantis, care deține mărcile Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen și Alfa Romeo, este singurul mare producător auto al Italiei. Modelul 500e este produs la celebra fabrică Mirafiori din Torino, locul de origine al Fiat, scrie Agerpres.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
Reprezentanții Stellantis le-au transmis sindicatelor că piața automobilelor electrice din Europa se confruntă „cu dificultăți majore”.
Încetinirea vânzărilor de vehicule electrice (EV) pe plan global a determinat producătorii auto să-și ajusteze planurile EV.
În pofida opririi temporare a producției, Stellantis a dat asigurări că-și menține planul de a investi 100 de milioane de euro în modelul Fiat 500e cu o baterie performantă, în timp ce din 2026 va începe producția noului Fiat 500 Hybrid.
De mult timp sindicatele au cerut Stellantis o relansarea a uzinei Mirafiori, unde producția a scăzut în ultimii ani.
Autoritățile de la Roma vor oferi subvenții de până la 13.750 de euro pentru cei cu venituri reduse care vor să își cumpere un vehicul electric nou, ce costă până la 30.000 de euro, fără TVA. O parte din această subvenție este legată de casarea unui automobil existent cu motor pe combustie.
Același grup al persoanelor cu venituri reduse poate beneficia de o subvenție de până la 10.000 de euro pentru un nou vehicul plug-in hybrid, care costă până la 45.000 de euro.
CITEȘTE ȘI FOTO Primele imagini cu Renault 4 E-Tech electricStellantis a prezentat recent noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preț de pornire de 23.300 euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmelor auto din China. Citroen e-C3, care va fi produs în Slovacia, va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.
Vehiculele electrice și hibride sunt mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, pentru a contracara concurența din China.
Luni, acțiunile Stellantis înregistrau pe bursă scăderi de aproximativ 14%, după înrăutățirea previziunilor anuale. Anul acesta, titlurile au scăzut cu aproape 38%, fiind producătorul auto cu cea mai slabă performanță din Europa.
Stellantis, al cincilea producător auto din Europa în funcție de valoarea de piață și deținătorul mărcilor Chrysler, Jeep, Fiat, Citroen și Peugeot, a citat înrăutățirea tendințelor din industria auto, costurile mai ridicate pentru revizuirea afacerii sale din SUA și concurența din China pe segmentul vehiculelor electrice (EV).
Analiștii de la Citi se așteaptă ca problemele din sector să persiste săptămâni și estimează că o redresare a Stellantis nu pare posibilă până în 2025.