Strategiile agresive de creștere ale operatorilor aerieni low-cost răstoarnă ierarhia pieței europene

Strategiile agresive de creștere ale operatorilor aerieni low-cost răstoarnă ierarhia pieței europene
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 ian 2017

Strategiile agresive de dezvoltare ale operatorilor aerieni low-cost sunt pe cale să răstoarne ierarhia pieței europene, relatează Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Ryanair Holdings, cel mai mare operator low-cost din Europa, și-a mărit numărul de pasageri cu 15% în 2016, la 117 milioane, care ar putea fi cel mai mare în rândul tuturor transportatorilor din regiune, depășind și Deutsche Lufthansa, care va raporta datele săptămâna viitoare.

Norwegian Air Shuttle a atras anul trecut 29,3 milioane de pasageri, cu 14% mai mulți față de 2015, fiind probabil să depășească pentru prima oară Scandinavian Airlines, a companiei SAS, care va comunica la rândul ei datele săptămâna viitoare, scrie News.ro.

Numărul de pasageri transportați de operatorul Wizz Air a urcat cu 19% anul trecut, la 23 de milioane, ca urmare a creșterii numărului de destinații occidentale.

Implementarea programului PSD va face criza din 2008 să pară o simplă joacă de copii, avertizează vicepreședintele Comisiei Buget-Finanțe CITEȘTE ȘI Implementarea programului PSD va face criza din 2008 să pară o simplă joacă de copii, avertizează vicepreședintele Comisiei Buget-Finanțe

Operatorii cu discount atrag tot mai mulți pasageri datorită prețurilor mici practicate, chiar dacă cererea este limitată de creșterea economică slabă și riscurile teroriste.

Lufthansa, Air France-KLM și IAG, proprietarul British Airways, au răspuns prin înființarea propriilor divizii low-cost, dar au avut în general probleme să concureze cu Ryanair și EasyJet, din cauza opoziției angajaților față de reducerea costurilor.

Lufthansa, care în 2015 a transportat 108 milioane de pasageri, cei mai mulți din Europa, este supusă în special presiunilor pentru că Ryanair și-a intensificat atenția asupra Germaniei.

Grupul german, care include și Austrian Airlines și Swiss, a încheiat probabil anul 2016 cu circa 110 milioane de clienți, în baza datelor raportate până în noiembrie și a estimărilor pentru decembrie, cu circa 7 milioane mai puțini față de Ryanair.

Air France-KLM, IAG și Lufthansa rămân principalii trei operatori aerieni din Europa în funcție de trafic, care măsoară numărul de pasageri multiplicat cu distanța parcursă.

În cazul operatorilor low-cost traficul este în general mult mai scăzut, întrucât aceștia sunt specializați în cursele pe distanțe scurte, cu excepția Norwegian.

Acțiunile operatorilor low-cost au înregistrat anul trecut performanțe mai bune decât cele ale companiilor tradiționali.

Astfel, acțiunile Ryanair au coborât cu 3,4%, în timp ce titlurile Lufthansa au scăzut cu 16%, ale SAS cu 43% și ale Norwegian cu 11%. Acțiunile IAG au pierdut 28%, iar Air France-KLM aproximativ 26%.

Operatorul britanic cu discount EasyJet a înregistrat anul trecut cele mai slabe performanțe între companiile low-cost, cu un declin al titlurilor de 42%, din cauza expunerii la incertitudinile economiei britanice și la deprecierea lirei sterline, după referendumul pro-Brexit din iunie. Compania va raporta datele privind numărul pasagerilor vineri.

viewscnt
Afla mai multe despre
operatorilor aerieni low-cost
wizz air