Primul automobil electric fabricat în România va avea o autonomie mai mare, potrivit celor mai noi informații transmise de producătorul american, care susține că a reușit să optimizeze bateria. La lansare, Puma Gen-E a fost prezentat cu o baterie de 54 kWh brut și 43,6 kWh net, una dintre cele mai mari diferențe pentru o baterie.
Între timp, diferența pare că a fost optimizată și folosită de inginerii Ford pentru a oferi mai multă autonomie vehiculului electric produs la Craiova.
„Suntem entuziasmați de modul în care Puma Gen-E a fost primit de clienții noștri din Europa, bazat pe succesul vânzărilor modelului Puma, care dovedește că are un set câștigător de atribute”, a declarat Jon Williams, director general Ford Blue și Model e, Ford în Europa. „Ducem Puma Gen-E la un alt nivel, oferind o autonomie îmbunătățită și revoluționarul sistem avansat de asistență la condusul pe autostradă, BlueCruise. Acesta face tehnologia de pe mașinile de clasă mare disponibilă pentru un buget semnificativ mai mic.”
În prezent, Puma electric are un consum de 13,1kWh/100 km și o autonomie WLTP de 376 km, la o încărcare de 100%. Încărcarea rapidă la 100 kW se face în 23 de minute, de la 20 la 80%. Intervalul teoretic dintre 80% și 20% din capacitatea bateriei este undeva la aproximativ 225 km, distanță utilă între două încărcări, dar distanța poate scădea în condiții de temperaturi scăzute sau la viteze mărite.
Noua autonomie anunțată de companie va fi de 400 km WLTP, cu peste 550 km în rulare urbană. Performanța a fost obținută fără creșterea capacității bateriei și fără modificarea specificațiilor motorului, care asigură o putere maximă de 170 CP.
În urmă cu puțin timp, Ford a anunțat că, din 2026, Ford Puma va fi echipat cu tehnologia BlueCruise, care îi va permite să ruleze fără intervenția șoferului pe mai multe autostrăzi din Europa, până la viteze de 130 km/h. Sistemul nu va fi funcțional în România.
BlueCruise este primul sistem de acest fel care a primit aprobare de utilizare în Europa din partea autorităților în 2023, pentru modelul Mustang Mach-E 4. De atunci, BlueCruise a fost aprobat pentru utilizare în nu mai puțin de 16 piețe europene, având cea mai largă utilizare pentru un astfel de sistem în Europa.
BlueCruise oferă acces la peste 135.000 de kilometri de autostrăzi special desemnate 5, numite Zone Albastre, permițând utilizatorilor să facă o călătorie cu acest sistem activat prin mai multe țări.
În România, sistemul poate fi activat din contul Ford pentru utilizarea în numeroase tări din Europa, dar nu poate fi folosit la nivel național, din cauza limitărilor legislative.















