Suzuki elimină motoarele hibride de pe modelele sale din Europa din cauza vânzărilor slabe

Nu tot ce e hibrid se vinde bine, iar acest adevăr este dovedit de motorizările full-hybrid ale Suzuki de pe cele mai populare modele ale sale, Vitara și S-Cross, din Europa, care înregistrează scăderi importante ale vânzărilor. Din acest motiv, compania a decis să le retragă de pe piață.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Suzuki elimină motoarele hibride de pe modelele sale din Europa din cauza vânzărilor slabe

Motorizările full-hybrid 1.5 L K15C Dualjet I4 HEV ale Suzuki de pe modelele Vitara și S-Cross vândute în Europa nu mai sunt disponibile pe piețele mărcii, în configuratoarele dealerilor fiind disponibile în acest moment doar opțiunile mild-hibrid. Situația este vizibilă și în România, unde cele două mai pot fi comandate doar cu motorul 1.4 L K14D Boosterjet I4-T MHEV, cu diferite opțiuni de cutie de viteze și tracțiune, conform datelor analizate de Profit.ro.

Aparent, decizia este una irațională, având în vedere nevoia mărcilor de reducere a emisiilor de CO2, însă realitatea din piață a demonstrat că motoarele hibride ale Suzuki nu sunt preferate de clienți.

Motivul este dat de performanțele asemănătoare atât din punct de vedere al emisiilor, cât și din cel al dinamicii, cu versiunile mild-hybrid, dar cu costuri mult mai mari, de câteva mii de euro, pe care clienții nu au acceptat să le plătească.

Vânzările Suzuki în acest an, în Europa, au scăzut cu 18%, dar situația celor două modele este diferită. Vitara are un declin de 13%, cu un volum de 37.500 unități vândute în primele opt luni ale anului, în timp ce S-Cross a vândut doar 23.321 exemplare, corespunzător unei scăderi masive, de aproape 30%.

Nici celelalte modele ale mărcii japoneze nu se simt prea bine, pentru că Swace are o scădere de circa 20%, iar Ignis a dispărut complet din vânzări, după retragerea sa de pe piață, ultimele 24 de exemplare fiind înregistrate disparat în câteva țări din Europa.

GRAFICE Aproape jumătate din cei cu mașină Tesla se mută la alte mărci, inclusiv cu combustie. Mărcile care atrag foștii clienți ai lui Elon Musk CITEȘTE ȘI GRAFICE Aproape jumătate din cei cu mașină Tesla se mută la alte mărci, inclusiv cu combustie. Mărcile care atrag foștii clienți ai lui Elon Musk

Motorul hibrid 1.5 L K15C Dualjet I4 HEV este un motor de origine Suzuki, fiind lansat în 2022, ca un derivat din vechiul motor hibrid de pe unele modele internaționale ale mărcii, el fiind destinat pieței din Europa. Are la bază un motor de 1.5 litri pe benzină și funcționează într-o arhitectură pe numai 140 volți.

Puterea și cuplul reduse, cutia automată lentă și emisiile destul de ridicate au făcut din acest motor unul neatractiv pentru clienții europeni.

În același timp, Suzuki a făcut o schimbare importantă și la motoarele mild-hybrid rămase ca opțiune în Europa. Este vorba despre o ajustare a parametrilor, pentru a putea face față viitoarelor norme Euro 7 care intră în vigoare în 2027.

Concret, motorul 1.4 L K14D Boosterjet I4-T MHEV care avea 120 CP este vândut acum cu 110 CP și 235 Nm, din care motorul electric are 12,2 kW și aproape 50 Nm, pe versiunea cu cutie manuală și tracțiune 2WD.

Suzuki Vitara și S-Cross sunt fabricate în uzina japonezilor din Ungaria, din orașul Esztergom.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0753 +0.0034+0.07 %
1 USD4.3117 -0.0021-0.05 %
1 GBP5.8203 -0.0048-0.08 %
1 CHF5.4267 +0.0010+0.02 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite