Titlul Car of The Year 2022, în Europa, a fost câștigat de o mașină electrică. Marele pierzător

Titlul Car of The Year 2022, în Europa, a fost câștigat de o mașină electrică. Marele pierzător
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 mar 2022

Juriul competiției Car of The Year (Mașina Anului în Europa), ediția 2022, a fost câștigat pentru a doua oară de un automobil electric, modelul câștigător fiind Kia EV6, care a depășit Renault Megane E-Tech Electric, la o distanță mică.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Competiția Car of The Year, organizată de mai multe publicații auto din Europa, a avut pentru prima dată în finală trei automobile electrice care au ocupat podiumul, semn că ofensiva acestor automobile este deja una suficient de puternică încât să facă tot mai puțin atractive mașinile cu combustie. Calificate în finală, cele două modele ale grupului Hyundai-Kia, EV6 și Ioniq5, au obținut suficient de multe puncte încât să urce pe locurile 1 și 3, prinzând ca într-un clește candidata francezilor de la Renault, Megane E-Tech.

Kia EV6 s-a clasat pe locul I, cu 279 de puncte, fără să primească nici măcar de la un jurat nota maximă, 10, în timp ce Megane, cu trei note de 10, a adunat 265 de puncte, iar Hyundai Ioniq 5, cu o singură notă de 10, a primit 261 de puncte. O luptă strânsă, care aduce o premieră istorică pentru marca sud-coreeană, care n-a mai fost niciodată declarată Mașina Anului în Europa.

Ceea ce este interesant este faptul că cele două mașini ale grupului sud-coreean, EV6 și Ioniq 5, sunt înrudite, având o platformă comună și o serie de componente comune, dar un design complet diferit, care le face atractive pentru clienți din diferite segmente.

Juriul format din jurnaliști de la cele mai prestigioase reviste auto din Europa a apreciat capabilitățile AWD ale lui EV6, timpul redus de încărcare, dar și performanțele dinamice și conectivitatea, nivelul de siguranță și asistență, precum și confortul interior.

Kia EV6 are motoare care ajung până la 576 CP, tracțiune față sau 4x4 și baterii până la 77,4kWh, care oferă până la 528 km autonomie.

Dacia Sandero a dominat piața auto din Europa, în ianuarie. Ford Puma și Dacia Spring, în Top 10 al vânzărilor CITEȘTE ȘI Dacia Sandero a dominat piața auto din Europa, în ianuarie. Ford Puma și Dacia Spring, în Top 10 al vânzărilor

Marele pierzător este Renault Megane E-Tech, care nu a reușit să smulgă premiul chiar și în condițiile în care cele două mașini sud-coreene și-au canibalizat voturile.

În finală au mai fost calificate Peugeot 308 (191 de puncte),  o mașină extrem de apreciată care oferă motorizări din toată plaja, de la benzină la electric, Skoda Enyaq (185 puncte), Ford Mustang Mach-E (150 de puncte) și Cupra Born (144 de puncte).

Juriul Car of The Year are la dispoziție 25 de puncte pe care le poate distribui după cum dorește mașinilor din finală, cu o notă maximă 10 pe care o pot acorda unei mașini.

viewscnt
Afla mai multe despre
masina anului in europa
car of the year
kia ev6
megane e-tech
hyundai ioniq 5