Toyota a devenit unic proprietar al uzinei din Kolin, în care sunt fabricate Aygo, 108 și C1, după ce PSA Group și-a vândut partea sa

Toyota a devenit unic proprietar al uzinei din Kolin, în care sunt fabricate Aygo, 108 și C1, după ce PSA Group și-a vândut partea sa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 ian 2021

Toyota a preluat integral uzina din Kolin, Cehia, devenind astfel singurul acționar al acestei unități de producție. Denumirea fabricii se modifică de la 1 ianuarie în Toyota Motor Manufacturing Cehia, după ce PSA a vândut partea sa japonezilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Fabrica de automobile din orașul Kolin din Cehia a intrat, de la 1 ianuarie, în proprietatea integrală a Toyota Motor, odată cu intrarea în vigoare a acordului încheiat de PSA Group și Toyota. Cele două companii au înființat uzina în 2002, pentru a produce modelele de clasă mică ale Toyota, Citroen și Peugeot, Aygo, C1 și 108. Toyota Motor Europe, divizia care a preluat uzina, a organizat o ceremonie specială, în cadrul căreia au fost prezentate noul nume al uzinei, Toyota Motor Manufacturing Cehia, noua identitate de marcă, cu un nou logo și au fost anunțate planurile pentru producția de noi automobile. Chiar dacă japonezii au preluat fabrica, mașinile vor fi produse în continuare, cel puțin până când o decizie privind soarta acestora va fi luată.

Uzina din Kolin are circa 3.500 de angajați și este unul dintre cei mai mari exportatori de autvehicule din Cehia, fiind în același timp și cel mai mare angajator din regiune. Toyota a investit în extinderea capacității de producție și în modernizarea liniilor. În acest moment, în urma investițiilor, uzina poate asambla modele pe noua platformă modulară globală TNGA, astfel că poate produce noul Yaris, inclusiv cu motorizări hibrid.

„Începând de astăzi, uzina noastră face parte din gruipul Toyota, care are acum 8 fabrici în Europa. Cererea în creștere pentru mașinile noastre și pregătirea producției pentru un nou model înseamnă că operațiunile noastre se vor extinde pe 3 schimburi din 28 februarie. Uzina, care este unul dintre cei mai mari exportatori din Cehia, utilizează un larg lanț de furnizori auto din Republica Cehă”, a declarat Koreatsu Aoki, președinte al TMMCZ.

Cele mai vândute mașini din Europa în 2020: Dacia Sandero și Duster au ieșit din Top 10. Ford Puma, în creștere de popularitate CITEȘTE ȘI Cele mai vândute mașini din Europa în 2020: Dacia Sandero și Duster au ieșit din Top 10. Ford Puma, în creștere de popularitate

Toyota a avut încă de la startul investițiilor în uzina din Kolin dreptul de preemțiune asupra acțiunilor deținute de PSA Group, astfel că și-a exercitat aceste drepturi imediat ce grupul francez și-a anunțat intenția de a se retrage din acest parteneriat.

PSA Group și Toyota Motor au anunțat la sfârșitul lui 2018 dizolvarea parteneriatului din Cehia, în cadrul căruia erau fabricate modelele Peugeot 108, Citroen C1 și Toyota Aygo. În urma tranzacției, cele două au convenit să creeze noi parteneriate de producție în Europa. Odată cu cumpărarea jumătății deținute de PSA Group PSA Group și-a asumat să extindă producția de vehicule Toyotala în uzinele sale din Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
psa
uzina toyota kolin
toyota cehia
aygo
c1
peugeot 108