Toyota a reînceput sarabanda rechemărilor în România, din cauza airbagurilor Takata

Toyota a reînceput sarabanda rechemărilor în România, din cauza airbagurilor Takata
scris 25 feb 2020

Toyota România a reînceput sarabanda rechemărilor în giganticul scandal Takata, cu noi modele care trebuie să fie verificate de mecanici pentru a nu deveni surse de pericole pentru proprietarii lor. De data aceasta sunt vizate modele fabricate în intervalul 97 - 99, cu o tehnologie veche a airbagurilor. 

Un număr foarte mare de mașini, fabricate în urmă cu peste 20 de ani, sunt rechemate de Toyota în service, inclusiv în România, în campania Takata. Problemele airbagurilor au generat pierderi uriașe, de ordinul miliardelor de euro, nu doar celor de la Toyota, ci aproape tuturor mărcilor. Campania anunțată acum de Toyota România prin autoritățile românești acoperă modelele Celica, RAV4, Starlet, Tercel și Yaris/Echo, fabricate în intervalul 1997 - 1999. Numărul lor nu este precizat, în notificare. În primul rând, cei de la Toyota spun că nu toate vehiculele din intervalul de serii vizat ar putea fi în România, în al doilea rând numărul de mașini dintr-un interval este greu de calculat, astfel că estimăm că este vorba despre mii, poate zeci de mii de vehicule. La nivel global, cifra avansată de NHTSA este de 138.842 vehicule, doar pentru acest tip de vehicule, vechi, cu aribaguri cu substanță nonazid. Efectul precizat de NHTSA este de explozie prea mare sau umflare prea redusă.

Descrierea defectului vizează airbagurile construite de Takata și care nu funcționează corespunzător în caz de umiditate. “Vehiculele în cauză sunt echipate cu un inflator (propulsor) de airbag frontal pentru șofer, de tip non azid (NADI - Takata), ca și echipament original; acești inflatori nu conțin propulsor de nitrat de amoniu stabilizat în fază (PSAN). Deși nu a fost confirmat în acest moment de Toyota în ceea ce privește vehiculele în cauză, potrivit unui raport de informații despre defecte depus de Takata în 26 noiembrie 2019 (19E-080), materialul pirotehnic din unele capse pirotehnice implicate poate absorbi umiditatea în timp, ceea ce Takata crede că are legătură cu folia izolatoare a capsei pirotehnice. Absorbția in timp a umidității în materialul pirotehnic ar putea duce la o declansare lentă sau la dezintegrarea capsei pirotehnce în situația în care airbagurile sunt comandate să se declanșeze.

Potențialul de apariție a unor astfel de scenarii de declanșări anormale poate necesita sau este amplificat de alți factori și variabile dincolo de absorbția umidității de către substanta propulsoare și nu sunt încă pe deplin înțelese de Takata sau Toyota. Dacă apare o declanșare anormală a airbag-ului șoferului, acest lucru ar putea crește riscul de rănire în caz de accident. Probabilitatea unei astfel de apariții la vehiculele vizate nu este cunoscută insa proactiv, Toyota prezintă acest raport.”

ULTIMA ORĂ Comisia Europeană obligă România să recupereze 570 milioane euro de la CFR Marfă CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Comisia Europeană obligă România să recupereze 570 milioane euro de la CFR Marfă

Clienții vor fi informați prin scrisori recomandate, după cum spun cei de la Toyota, iar intervenția se va face fără costuri pentru proprietarii de mașini.

Campania demarată în România și alte state europene a fost semnalizată și prin sistemul de alertă al Uniunii Europene, Rapex.

Dintre mărcile implicate în această uriașă rechemare Honda a fost cea mai afectată, cu 2,3 milioane de vehicule la nivel global, însă expunerea pe piața din România este, se pare, mai mare în cazul Toyota. BMW și Audi au avut și ele peste 100.000 de vehicule afectate care vor fi rechemate cu aceeași problemă.

Tabelul prezintă intervalul de serii în care se regăsesc mașinile afectate. Cei care își regăsesc seria de șasiu în acest tabel și nu au primit notificări de la Toyota se pot adresa unui dealer autorizat pentru verificare.

Toyota a reînceput sarabanda rechemărilor în România, din cauza airbagurilor Takata

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
rechemare toyota
toyota airbaguri takata
rechemare service modele vechi