Toyota pare că și-a rezolvat, cel puțin parțial, problemele invocate în ultimele cinci luni, care au condus la scăderi repetate ale producției și vânzărilor, în așa fel încât nu doar că a înregistrat, în sfârșit, o creștere, dar a raportat un volum record pentru luna octombrie.
Toyota a înregistrat în octombrie o creștere a vânzărilor de 1,4 procente, cu un total de 903.103 vehicule, vândute de divizia principală Toyota/Lexus, marcat de companie ca număr record.
Creșterea a fost raportată atât pe piața internă, cea care a fost motorul acestei creșteri, cu 7,1%, cât și pe piețele internaționale, unde avansul a fost foarte mic, 0,4%, ca urmare a procentelor mari de scăderi din America de Nord. Practic, deși compania japoneză spune că a înregistrat un volum în staționare pe piețele externe, de fapt au fost mai multe regiuni cu probleme.
În Canada, declinul a fost de 10,2%, iar în SUA, de 5 procente. În Marea Britanie, vânzările Toyota au pierdut 12,5%, iar în Franța, 12,2%. De asemenea, China rămâne în teritoriul negativ, dar se apropie de 0, cu o scădere de numai 0,4%. În schimb, alte piețe asiatice importante, Indonezia și Tailanda, au raportat scăderi de 11,3 și, respectiv, 27,3%.
În Europa, în ansamblul regiunii, vânzările Toyota și Lexus au urcat cu 1,4 procente, la 94.990, în luna octombrie.
Pe primele 10 luni ale acestui an Toyota are în continuare un volum vândut sub cel înregistrat în 2023, din cauza problemelor întâmpinate în ultimele luni, totalul fiind de 8,3 milioane de vehicule. Dintre acestea, 7,1 milioane au fost vândute pe piețele externe, aici fiind consemnată o creștere de 1,1%.
Având în vedere că principala scădere vine din China, acolo unde încă mai există o diferență de -4,6% față de vânările de anul trecut, cele mai multe dintre piețe sunt în creștere, cu 5,5 procente în America de Nord, unde a vândut 2,2 milioane, cu 3,2% în America Latină și 6,1% în Europa, unde Toyota a înregistrat un volum de 970.647 vehicule vândute.
CITEȘTE ȘI FOTO BYD lansează în Europa modelul de zeci de mii de euro cu care vrea să ia din clienții BMW, Audi și Mercedes. Prețul este dublu față de cel din ChinaÎn același timp, pe piața de origine, Japonia, vânzările au în acest an un declin de 14,6%, ca urmare a problemelor de producție din ultimele luni.
Producția globală a grupului Toyota, nu și-a revenit complet, și a ajuns la nouă luni consecutive de scădere, cu 893.164 vehicule produse în octombrie, când declinul s-a aropiat de zero (-0,8%). A crescut în schimb producția din unitățile din Japonia, ceea ce reprezintă un moment important, chiar dacă în uzinele din regiunile internațional scăderea a fost de 4,9%.
CITEȘTE ȘI Franța taie masiv subvențiile pentru cumpărarea de mașini electriceDupă 10 luni, Toyota are cu 5,1% mai puține vehicule produse, adică 7,88 milioane unități, din care 2,58 milioane (-7,1%) au fost produse în Japonia și 5,29 milioane (-4,1%) în afara țării.
Producția în Europa a scăzut cu 5 procente în octombrie, la 80.550 vehicule, ca urmare a implementării legislației privind emisiile în uzinele din Marea Britanie, dar păstrează un avans de 8,7% în acest an, cu 700.575 vehicule fabricate în uzinele europene.