Transportatorii solicită Guvernului suplimentarea bugetului alocat în 2019 restituirii supraaccizei

Transportatorii solicită Guvernului suplimentarea bugetului alocat în 2019 restituirii supraaccizei
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 iul 2019

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunțat, miercuri, că solicită Guvernului, Ministerului Finanțelor Publice (MFP) și Ministerului Transporturilor (MT) suplimentarea bugetului alocat în 2019 restituirii supraaccizei la motorină, pentru a putea acoperi toate cererile din partea firmelor și pentru a menține competitivitatea industriei de transport rutier românești.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

UNTRR a reamintit că transportul rutier a fost anul trecut principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom și IT, scrie News.ro.

Boc vrea metrou în Cluj-Napoca și are ofertă: Peste 20 de firme înscrise CITEȘTE ȘI Boc vrea metrou în Cluj-Napoca și are ofertă: Peste 20 de firme înscrise

”Prin restituirea supraaccizei firmelor de transport rutieri, consumul de motorină este menținut în România, de unde statul poate încasa TVA și restul de acciză. Potrivit ultimelor date de la Comisia Europeană din data de 08.07.2019, analizate de UNTRR, rezulta un cost pentru firmele de transport rutier (preț motorină fără TVA și cu acciza recuperabilă) de 0,96 euro/litru în România, în comparație cu Ungaria – 0,95 euro/litru, Bulgaria – 0,92 euro/litru sau Slovenia – 0,94 euro/litru”, se arată în comunicat.

UNTRR atrage atenția că, fără acciza recuperabilă și TVA, costul pentru firmele de transport rutier din România ar ajunge la peste 1 euro/litru, iar volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri vor migra către țările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat.

”Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiți să majoreze tarifele de transport cu cel puțin 12% ca urmare a întârzierii rambursării supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creștere care se va resimți direct și imediat în prețurile plătite de populație”, se arată în comunicat.

În perioada 2014-2017, au fost aprobate 2.638 cereri de restituire a supraaccizei, în valoare de peste 67,6 milioane lei.

Vânzările Renault au scăzut în primul semestru, dar marca Dacia a avut vânzări record CITEȘTE ȘI Vânzările Renault au scăzut în primul semestru, dar marca Dacia a avut vânzări record

”La finalul anului 2018, în urma intervențiilor UNTRR privind implementarea unei scheme de rambursare a supraaccizei, aproape 150 de firme de transport rutier au depus 311 cereri și au beneficiat de facilitate, MFP achitând către acestea peste 8,18 milioane lei, în condițiile în care operatorii de transport au avut posibilitatea de a solicita restituirea de accize începând cu data de 25 august 2018 prin sistemul informatizat pentru motorina achiziționată începând cu data de 30 martie 2018”, se arată în comunicat.

Transportatorii atrag atenția că, pentru 2019, bugetul alocat pentru restituirea supraaccizei a fost de 20 milioane lei, acesta fiind deja epuizat. În acest sens, UNTRR solicită Guvernului să aloce un buget suficient schemei de rambursare a supraaccizei în 2019 și să plătească sumele aferente firmelor de transport rutier fără întârzieri, în termenul prevăzut de legislație.

viewscnt
Afla mai multe despre
untrr
supraacciza