Parlamentarii din Comisia pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților au demarat dezbaterile asupra legislației care reglementează circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice.
Principala propunere se referă la viteza de deplasare pe drumurile publice, care ar putea fi limitată la 25 kilometri/oră. „Cei care încalcă limita de 25 km/h și folosesc un motor electric cu o putere mai mare de 2 kW vor suporta rigorile legii”, spune Lucian Bode, fost ministru al Transporturilor.

Un alt amendament prevede obligativitatea purtării căștii de protecție, indiferent de vârsta utilizatorului. În prezent, această regulă se aplică doar minorilor sub 16 ani.
O altă propunere vizează introducerea unei asigurări obligatorii de răspundere civilă, în caz de pagube produse terților. În prezent, doar operatorii de flote de trotinete self-service au asemenea asigurări.
Totodată, regimul de sancțiuni pentru conducerea trotinetelor sub influența alcoolului și a stupefiantelor trebuie întărit și armonizat mai bine cu cel al altor categorii de vehicule.

La nivel național, de la începutul anului, au fost peste 1.500 de accidente cu trotineta electrică, față de puțin peste 1.300 în 2024.
Recent, două orașe importante din România, Piatra Neamț și Buzău, au restricționat accesul trotinetelor pe domeniul public. În Brașov, închirierea trotinetelor este interzisă.