Tunel istoric sub Alpi

Muncitorii au străpuns ultimul strat subțire de rocă, deschizând un tunel subteran între Austria și Italia, care va deveni în cele din urmă o linie feroviară de mare viteză care va lega nordul și sudul Europei.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Tunel istoric sub Alpi

Tunelul Brenner Base, considerat cea mai lungă conexiune feroviară subterană din lume, este un element central al eforturilor Uniunii Europene de a transfera transportul de marfă de pe șosele pe calea ferată, pentru a reduce poluarea și a stimula comerțul transfrontalier.

„Facem împreună un pas decisiv pentru construirea uneia dintre cele mai mari lucrări de infrastructură de pe întreg continentul”, a declarat prim-ministrul italian Giorgia Meloni la ceremonia de inaugurare a lucrărilor, scrie Reuters.

Consternare - Ministrul Economiei a aflat din Profit.ro că șeful Romaero a demisionat CITEȘTE ȘI Consternare - Ministrul Economiei a aflat din Profit.ro că șeful Romaero a demisionat

„Este o zi istorică … pentru Italia, pentru Austria și pentru întreaga Europă.”

Legătura va fi primul tunel feroviar dedicat care va conecta direct Austria și Italia. Acesta urmează să fie inaugurat în 2032, cu aproximativ 16 ani întârziere față de termenul prevăzut, și va costa 8,5 miliarde de euro (10 miliarde de dolari) – cu aproximativ 2,5 miliarde peste bugetul alocat, arată G4Media.ro

Tunelul va avea o lungime de 55 km la finalizare, extinzându-se până la 64 km prin conectarea la o legătură subterană existentă către Innsbruck. Acesta va reduce durata călătoriei între Fortezza, în Italia, și Innsbruck de la 80 de minute la mai puțin de 25 de minute.

Pasul Brenner este unul dintre cele mai aglomerate trecători montane din Europa utilizate pentru transportul de marfă. În fiecare an, peste 2,5 milioane de camioane, 14 milioane de vehicule și 50 de milioane de tone de mărfuri traversează pasul alpin, sufocând comunitățile locale.

Coca Cola semnează o nouă investiție în România, proiect în premieră FOTO CITEȘTE ȘI Coca Cola semnează o nouă investiție în România, proiect în premieră FOTO

În prezent, aproximativ 70% din traficul transalpin de marfă prin Brenner se desfășoară pe șosea, iar doar 30% pe calea ferată – un echilibru pe care tunelul își propune să îl inverseze.

Cu toate acestea, impactul sperat al noii legături ar putea fi subminat de Germania, care reprezintă o parte semnificativă din traficul rutier prin Alpi, dar nu a finalizat rutele cruciale de acces nordice pentru a se conecta la tunelul Brenner.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0865 +0.0004+0.01 %
1 USD4.4207 +0.0040+0.09 %
1 GBP5.7811 -0.0177-0.31 %
1 CHF5.4685 -0.0013-0.02 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite