ULTIMA ORĂ Renault - pregătit să renunțe până la 60% dintre acțiunile la divizia care va include Uzina Mecanică de la Mioveni

ULTIMA ORĂ Renault - pregătit să renunțe până la 60% dintre acțiunile la divizia care va include Uzina Mecanică de la Mioveni
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 25 mai 2022

Renault este pregătit să renunțe până la 60% din acțiunile la divizia de motoare termice, care va include Uzina Mecanică de la Mioveni și activitățile legate de motoare termice ale Renault Technologie Roumanie, primind deja numeroase oferte "de parteneriat".

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Grupul a primit deja solicitări de parteneriate”, conform Reuters, care precizează că Renault nu a dorit să comenteze.

Printre potențialii parteneri ai Renault în divizia de motoare termice sunt grupul japonez Nissan, deja partener cu grupul francez în Alianță, dar și alte companii auto și investitori.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult

Renault a confirmat oficial anterior că „ia în considerare” separarea activităților companiei după criterii legate de sistemul de propulsie. Profit.ro a semnalat atunci că vehiculele electrice și software-ul pot fi preluate de o nouă companie, în timp ce activitățile cu motoare termice, inclusiv Dacia, pot fi preluate de o altă entitate. 

Grupul Renault, care deține și marca Dacia, a anunțat că „ia în considerare crearea în Franța a unei entități dedicate Vehiculelor Electrice și Software-ului”. Unul dintre argumentele care au condus la această decizie este intenția de a produce în Franța principalele componente cre țin de mobilitatea electrică, după cum anunță compania.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Anxietate pe piețe. Efectele inflației ridicate încep să se vadă CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Anxietate pe piețe. Efectele inflației ridicate încep să se vadă

Renault vizează pentru noua companie activitățile de inginerie (o parte din Technocentre, Renault Software Lab, centrul de testare de la Lardy și alte obiective din regiunea Île-de-France), industrie (Electricity, uzina de la Cléon) precum și funcțiile suport legate de aceste activități.

În același timp, circa 10 000 de salariați ar putea fi preluați de noua entitate, cu orizont de înființare 2023.

În ceea ce privește activitățile care cuprind dezvoltarea, producția și vânzarea de mașini cu motoare cu combustie, inclusiv cele hibride, Renault vorbește despre o a doua entitate, care ar cuprinde activitățile din afara Franței. „Renault Group are convingerea că vehiculele termice hibride și hibride plug-in beneficiază de perspective importante pe termen lung atât în Europa cât și pe piețele internaționale și că tehnologii precum E-TECH reprezintă un veritabil atu pentru creșterea vânzărilor”, transmite compania franceză.

Compania franceză vorbește despre „un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto”, cu referire la aceste activități și tehnologii care țin de motoarele și transmisiile termice și hibride.

FOTO Volkswagen va lansa o nouă marcă, rivală cu Jeep, pentru pickup-uri și SUV-uri electrice CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen va lansa o nouă marcă, rivală cu Jeep, pentru pickup-uri și SUV-uri electrice

Viitoarea entitate pentru motoare cu combustie ar urma să grupeze uzinele Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina), precum și centrele de inginerie și R&D RTS (Spania), RTR (România și Turcia), RTA (Brazilia), la care se adaugă funcțiile suport legate de aceste activități. Și această entitate va avea în componență a circa 10 000 de salariați – din afara Franței – la orizontul anului 2023.

„Consultările cu instanțele reprezentative ale angajaților referitoare la aceste proiecte se derulează în țările implicate iar etapele ulterioare ale acestor studii de strategie vor implica dialogul social”, explică Renault.

Noutăți privind această strategie vor fi anunțate în toamna acestui an.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
renault separare masini electrice
mioveni companie noua renault