Guvernul este de acord ca în cazul reţinerii de către poliţistul rutier a permisului de conducere şi/sau a certificatului de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, a dovezii înlocuitoare a acestora, titularul să primească un cod unic cu ajutorul căruia să poată urmări traseul documentelor reţinute.
Măsura este propusă într-un proiect legislativ al actualei puteri, adoptat prin vot de senatori în urmă cu o lună și care urmează să primească vot final în Camera Deputaților.
Guvernul a transmis acum Parlamentului că este de acord cu această măsură, fără a avea alte observații sau propuneri de modificare.
CITEȘTE ȘI Buffett ia măsuri pentru a contracara informații că miliardarul ar sprijini candidați sau investițiiInițiatorii subliniază că Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (DGCTI) gestionează un HUB care oferă o serie de servicii electronice furnizate la nivelul tuturor structurilor Ministerului AfaceriIor Interne (MAI).
În comisii, senatorii au adăugat aplicarea prevederilor și în sistuația retragerii documentelor menționate.
Obiectivul principal al acestui HUB este simplificarea accesului beneficiarilor la serviciile furnizate de către MAI, în vederea facilitării interacţiunii online a acestora cu prestatorii de servicii publice, arată autorii proiectului, prin care este prevăzută extinderea serviciilor acestui HUB de la nivelul ministerului.
”În acest moment, dacă unui conducător auto i se reţine, de către poliţistul rutier, permisul de conducere şi/sau certificatul de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, dovada înlocuitoare a acestora, titularul trebuie să meargă la mai multe instituţii pentru a vedea unde a ajuns documentul reţinut. De exemplu, dacă i s-a ridicat unul dintre documentele de mai sus într-un alt judeţ sau într-o altă localitate, titularul nu ştie când şi unde să se prezinte pentru a reintra în posesia acestuia”, este argumentul în sprijinul măsurii.
CITEȘTE ȘI Elon Musk ar fi lucrat pentru scurt timp ilegal în SUA, în anii 1990Ca urmare, proiectul legisativ menționat prevede crearea unui mecanism prin care la ridicare documentelor, titularul să primească şi un cod unic cu ajutorul căruia să se poată autentifica în HUB-ul gestionat de MAI pentru a vedea exact traseul documentului reţinut.
Conform inițiatorilor, mecanismul este similar celor de la firmele de curierat.
”HUB-ul este funcţional şi nu ar implica cheltuieli suplimentare, ba dimpotrivă, ar scuti cetăţenii de mai multe drumuri şi pe angajaţii din subordinea MAI să ofere informaţii care se regăsesc în acest HUB”, se mai arată în susținerea măsurii.
Proiectul instituie în sarcina Ministerului Afacerilor Interne obligația de a emite, în termen de 180 de zile de la promulgarea noii legi, un ordin privind procedura aferentă.