Vânzările globale ale Renault au crescut în primul semestru. În România, marca a revenit pe primul loc la importatori

Vânzările globale ale Renault au crescut în primul semestru. În România, marca a revenit pe primul loc la importatori
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 iul 2023

Marca franceză Renault a reușit să profite de ieșirea din criza de semiconductori și de lansările noilor modele, majoritatea SUV-uri care au readus marca pe primele locuri în vânzări, în Franța și Europa.

Brandul Renault a vândut în primele șase luni ale acestui an 770.807 autovehicule, cu 11% mai multe decât în urmă cu un an. Cifrele marchează revenirea activității mărcii, atât la nivel european, pe principala piață a Renault, cât și la nivel global. În Europa, creșterea a fost mult mai mare, 21%, în ritm cu avansul mediu al pieței, volumul vândut fiind de 501.985 unități, ceea ce urcă brandul francez pe locul al doilea după Volkswagen și înaintea Toyota.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Schimbări majore pe două mari artere din nordul Capitalei CITEȘTE ȘI VIDEO Schimbări majore pe două mari artere din nordul Capitalei
Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

În Franța, Renault a fost în primele șase luni ale anului cea mai vândută marcă, depășind astfel rivalii Peugeot, atât pe segmentul de autoturisme, cât și pe cel al comercialelor ușoare.

În segmentul C, Renault a înregistrat cea mai mare creștere, 42%, cu ajutorul noilor modele lansate, SUV-urile Austral și Arkana, dar și a modelului electric Megane E-Tech.

Vânzările de automobile full hibrid ale mărcii au crescut și ele mult mai rapid decât cele pe combustie, cu 40%, la un nivel de 83.000 de unități.

Modelul electric Megane E-Tech, primul din noua generație de vehicule cu baterii dezvoltate pe noile platforme BEV, a depășit 23.000 de unități vândute, fiind cel mai bine vândut vehicul electric al mărcii, cu aproape 50% din vânzările de vehicule electrice ale mărcii, care au totalizat 48.000 de unități.

În segmentul de LCV-uri, Renault a vândut 186.000 de unități (+21,5%), cu o creștere în Europa de 25,4%, respectiv 144.250 de unități. Cea mai mare creștere a fost cea a modelului Express (fostul Dokker), cu 49%, urmat de Trafic, 36%, Master, 13,8%, și Kangoo, 11,7%.

Automobilele electrice, creștere de 90% în luna iunie, în România. Care au fost cele mai vândute modele electrice în primul semestru CITEȘTE ȘI Automobilele electrice, creștere de 90% în luna iunie, în România. Care au fost cele mai vândute modele electrice în primul semestru

România, revenire pe locul 1 la mărcile de import

Pe piața din România, Renault a reușit performanța de a reveni pe primul loc al mărcilor de import, în acest an, depășind Hyundai, VW, Skoda și Toyota, principalii competitori. După șase luni, Renault deține pe piața locală o cotă de 9,6% (+2,6 pct vs S1 2022) cu 7.808 unități vândute (autoturisme și LCV), după o creștere de peste 3000 de unități față de anul trecut.

Pe segmentul de autoturisme, Renault are 5.683 de vehicule înmatriculate, cu o cotă de piață de 7,7% și două modele aflate în Top 10 al vânzărilor. Modelul Megane E-TEch este în acest an al treilea ca volum în clasamentul mașinilor electrice, după Dacia Spring și Tesla Model Y, cu 483 de unități înmatriculate, ceea ce poziționează Renault de asemenea pe locul 3 în clasamentul mărcilor care vând mașini cu baterii.

În segmentul vehiculelor comerciale ușoare, Renault este lider cu 2.125 de unități înmatriculate la final de iunie, ceea ce reprezintă o cotă de piață de 26,5% (+6,9 pct vs S1 2022).

viewscnt
Afla mai multe despre
renault romania
vanzari renault
rezultate renault