Varianta ocolitoare Giurgiu va costa 407,5 milioane lei

Varianta ocolitoare Giurgiu va costa 407,5 milioane lei
scris 18 dec 2020

Varianta ocolitoare Giurgiu este estimată la 407,5 milioane lei și are o lungime totală de 12,068 km, potrivit proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Conunicațiilor.

Proiectul prevede și două parcări cu o suprafață de aproximativ 6.500 mp fiecare, scrie News.ro.

INFOGRAFICE Scăderi ale vânzărilor auto în Europa, din cauza blocajelor în pandemie. România are însă cea mai bună lună de vânzări auto din acest an. Dacia și Ford, printre mărcile cu cele mai mari scăderi CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Scăderi ale vânzărilor auto în Europa, din cauza blocajelor în pandemie. România are însă cea mai bună lună de vânzări auto din acest an. Dacia și Ford, printre mărcile cu cele mai mari scăderi

Durata de execuție a obiectivului de investiții este de trei ani.

Suprafața de teren necesară de expropriat pentru realizarea obiectivului este de aproximativ 7,75 ha, proprietatea asupra imobilelor aparține domeniului public, proprietății private și zonei frontierei de stat.

Varianta ocolitoare Giurgiu va ocupa terenuri proprietate publică și privată, aflate pe raza administrativă a municipiului Giurgiu și a localităților Stănești, Frătești și Slobozia.

”Proiectul de hotărâre are ca scop implementarea unui obiectiv care va conduce la îmbunătățirea și dezvoltarea infrastructurii de transport rutier de interes național și atragerea forței de muncă locale în perioada realizării lucrărilor, în faza de implementare fiind estimată ocuparea a aproximativ 650 de locuri de muncă”, arată proiectul.

Municipiul Giurgiu este traversat de o serie de drumuri naționale și județene, respectiv DN 5, DN 5B, DN 5C, DJ 503 și DJ 504, care în intravilanul municipiului au și funcțiuni de stradă/bulevard.

”Traficul intens generat de aceste drumuri, spre care debușează și străzile adiacente, inclusiv o parte din traficul dinspre frontieră – Podul Prieteniei peste Dunăre, conduce frecvent la congestionări ale traficului, blocaje și aglomerații urbane. Oportunitatea realizării Variantei ocolitoare Giurgiu a fost identificată în cadrul analizei și studiilor prealabile, fiind inclusă în Master Planul General de Transport al României”, arată nota de fundamentare.

viewscnt
Afla mai multe despre
giurgiu
ministerul transporturilor
infrastructurii și conunicațiilor