Volkswagen - 75 de ani de la primul autoturism. Uzina din Wolfsburg, la un pas de un sfârșit tragic, dar salvată de un militar

Volkswagen - 75 de ani de la primul autoturism. Uzina din Wolfsburg, la un pas de un sfârșit tragic, dar salvată de un militar
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 dec 2020

Astăzi se împlinesc 75 de ani de la fabricarea primului autoturism Volkswagen. Este vorba despre celebrul Beetle, denumit la acel moment Type 1 și care a atins un veritabil record în industria auto. El a marcat, practic, nașterea companiei auto Volkswagen.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
INTERVIU Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director Accenture Romania CITEȘTE ȘI INTERVIU Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director Accenture Romania

Volkswagen sărbătorește anul acesta o vârstă rotundă de la momentul la care a fost produs primul său vehicul pentru comercializare. Volkswagen Type 1 a marcat startul „civil” al companiei care avea să devină, după 75 de ani, cel mai mare constructor de automobile din lume. Începând din 1938, uzina de autovehicule din Wolfsburg, construită de statul german pentru a produce mașini, a fost transformată în fabrică de armament, pe liniile sale fiind asamblat, printre altele, și vehiculul militar KdF-Wagen. Imediat după încheierea războiului, fabrica a intrat însă sub control britanic și a redevenit ceea ce ar fi trebuit să fie încă de la început: uzină de autoturisme.

Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificative CITEȘTE ȘI Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificative

Uzina Volkswagen din Wolfsburg (Volkswagenwerk GmbH) a fost la un pas de un sfârșit tragic, fiind propusă pentru demolare. Eroul companiei a fost maiorul Ivan Hirst, un militar britanic care a preluat conducerea fabricii și a făcut tot posibilul ca aceasta să repornească și să producă automobile, deși fusese puternic afectată de bombardamente.

Cu o comandă fermă de circa 20.000 de automobile din partea guvernului britanic, la două zile după Crăciun, în 1945, a ieșit de pe liniile fabricii primul VW Type 1, creat pe șasiul vehiculului militar, dar cu un design care a rămas atractiv până în zilele noastre. În ultimele zile ale lui 1945 au fost produse primele 55 de vehicule, iar în următorul an ritmul urcase la circa 1000 de unități pe lună. În 1947, fabrica exporta deja primele vehicule fabricate în Wolfsburg.

eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide România CITEȘTE ȘI eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide România

Modelul a fost atât de bine primit de publicul din toată lumea, încât a fost fabricat în peste 21 de milioane de exemplare, timp de 46 de ani. Ultimul Beetle a fost produs în Mexic, în 2003, el anticipând și dispariția celorlalte generații ale lui Beetle. În uzina din Germania, au fost fabricate neîntrerupt 15,8 milioane de Type 1, cu mici modificări și actualizări.

Volkswagen - 75 de ani de la primul autoturism. Uzina din Wolfsburg, la un pas de un sfârșit tragic, dar salvată de un militar

viewscnt
Afla mai multe despre
vw beetle
volkswagen
uzina vw wolfsburg
type 1