Volkswagen vrea să-și producă singură celulele pentru baterii și investește 70 de milioane într-un centru de cercetare. Cele mai scumpe tehnologii de cercetare ale momentului

Volkswagen vrea să-și producă singură celulele pentru baterii și investește 70 de milioane într-un centru de cercetare. Cele mai scumpe tehnologii de cercetare ale momentului
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 23 sep 2021

Compania Volkswagen Group a investit 70 de milioane de euro în cercetare pentru a reuși să-și producă singură celulele pentru baterii, care astăzi sunt cumpărate de la parteneri, în special din Asia. Primele celule vor fi fabricate în maximum patru ani.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Volkswagen Group Componente este divizia care este responsabilă cu cercetarea și dezvoltarea pentru producția de celule pentru baterii electrice, astfel încât constructorul german să poată să-și producă singură bateriile necesare vehiculelor electrice.

Compania germană a anunțat că a deschis în Salzgitter un nou centru de cercetare ultramodern în care a investit 70 de milioane de euro. În acest centru vor lucra circa 250 de persoane, înalt calificate, scopul fiind crearea „celui mai important centru de baterii din Europa”.

"Implementăm în mod constant foaia de parcurs pentru tehnologia noastră și facem din Volkswagen un jucător important în tehnologia bateriilor”, a declarat CEO VW Componente, Thomas Schmall.

Potrivit informațiilor transmise de companie, prima linie de asamblare pentru celule de baterii destinate vehiculelor de volum va fi funcțională în 2025.

„Cu noile laboratoare ultra-moderne, ne extindem expertiza în dezvoltare, proces și producție pentru celula bateriei - inima vehiculului electronic. Site-ul Volkswagen din Salzgitter arată cum poate reuși transformarea industriei auto germane de la unitățile convenționale la e-mobilitate", mai spune Thomas Schmall.

FOTO Patru șefi ai Renault și Dacia au descins în secret în România CITEȘTE ȘI FOTO Patru șefi ai Renault și Dacia au descins în secret în România

Grupul Volkswagen și-a propus să opereze șase fabrici de baterii în Europa, cu o capacitate de producție de 240 GWh până în 2030. O parte dintre acestea ar urma să folosească noile celule, cu o capacitate anuală de 40 GWh vor fi fabricate în Salzgitter. Noua celulă pe care dorește să o dezvolte VW ar trebui să reducă costurile bateriei cu până la 50%.

Laboratoarele din Salzgitter sunt echipate cu cele mai scumpe tehnologii de cercetare ale momentului. De exemplu, inginerii de aici au la dispoziție unul dintre puținele microscoape electronice care poate fi folosit la detectarea litiului. De asemenea, este disponibil un câmp de testare pentru performanța celulelor și pentru depistarea semnelor de îmbătrânire în timpul încărcării și descărcării rapide. Sunt testate inclusiv celule care pot fi încărcate de la 5 la 80% din capacitate în doar 12 minute.

În prezent, principalii producători de celule de baterii sunt LG Chem, Panasonic și CATL, cu cote de piață de circa 15% fiecare, aceștia fiind urmați de un grup de 5 – 6 companii, între care SDI (Samsung) și BYD au cele mai mari cote de piață, de aproximativ 4% fiecare.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw celule baterii
producatori baterii
lg
panasonic
catl